اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راه‌اندازی بانک خون ‌بند ناف در لامرد

مسئول جهاد دانشگاهی شهرستان لامرد از راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در جهاد دانشگاهی این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی بانک خون ‌بند ناف در لامرد

مهدی علی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: خون بند ناف که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می‌شود، غنی از سلول‌های بنیادی است، سلول‌های بنیادی خون بندناف همانند سلول‌های بنیادی خون‌ساز مغز استخوان قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر به‌ ویژه سلول‌های خون‌ساز می باشد و ذخیره خون بندناف یک سرمایه مهم و ضمانتی برای آینده سالم فرزندان است.

وی افزود: امروز ذخیره خون بندناف برای درمان بیمارهایی با منشأ خونی مانند انواع سرطان‌های خون، لوسمی، تالاسمی، کم‌خونی‌های مادرزادی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی استفاده می‌شود.

مسئول جهاد دانشگاهی شهرستان لامرد ادامه داد: پدران و مادران که دغدغه زندگی سالم فرزندشان رادارند با ذخیره خون بندناف او در بدو تولد، می‌توانند او را در مسیر آینده‌ای روشن قرار دهند زیرا یک انتخاب درست و یک عمل هوشمندانه باعث می‌شود که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پدر و مادر رفع شود.

علی پور خاطرنشان کرد: اگر امکان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این سلول‌ها فراهم شود، همواره منبعی غنی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز را در اختیارداریم که می‌توانند در بیماری‌هایی که منشأ خونی داشته و موجب اختلال در فعالیت مغزاستخوان و سیستم ایمنی می‌شوند مورداستفاده قرار گیرند و شانس بهبودی بیماری را به‌مراتب افزایش دهند.

وی بیان داشت: برای ذخیره خون بندناف در بانک خون بندناف رویان، لازم است از آخر هفته ۳۶ بارداری نسبت به ثبت‌نام و تکمیل پرسشنامه پزشکی از طریق دفتر نمایندگی بندناف شهرستان لامرد اقدام شود و در صورت مشاوره بیشتر به شماره ۰۹۰۴۴۲۴۶۳۰۶ در پیام‌رسان واتس آپ پیام داده شود و یا شماره ثابت ۰۷۱۵۲۷۲۰۹۹۹ تماس گرفته شود تا راهنمایی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول