اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بابت این اعتراف تاریخی از آقای ربیعی تشکر می‌کنم

آقای ربیعی حتما می‌پذیرند که اگر به کنوانسیون‌های تکلیفی FATF هم بپیوندیم، مسئله اوفک برطرف نمی‌شود و باز هم نیاز به تایید اوفک هست، که نخواهد کرد.

بابت این اعتراف تاریخی از آقای ربیعی تشکر می‌کنم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سید یاسر جبرائیلی در صفحه شخصی خود نوشت: از آقای ربیعی بابت این اعتراف تاریخی تشکر می‌کنم. ایشان می‌فرمایند: برای انجام تراکنش مالی و خرید دارو از کره جنوبی، اوفک(OFAC) باید تایید می‌کرد. اما کاش دقیق‌تر بفرمایند تا مردم روشن شوند که اوفک همان دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکاست.  یعنی مانعی که به آن استناد می‌شود، تحریم آمریکاست نه FATF.

آقای ربیعی حتما می‌پذیرند که اگر به کنوانسیون‌های تکلیفی FATF هم بپیوندیم، مسئله اوفک برطرف نمی‌شود و باز هم نیاز به تایید اوفک هست، که نخواهد کرد. فلذا از دولت محترم تقاضا داریم کشور را بی‌جهت وارد یک سیاهچال دیگر نکند که چون برجام راه خروجی برای آن متصور هم نباشد و بعدها خساراتش بیفتد گردن "تصمیم نظام".

اجرای توصیه‌های FATF مشکلی از ما حل نخواهد کرد، راه‌های خنثی‌سازی تحریم را هم خواهد بست. ما هم اینک از ۴۱ بند تعهدات خود به این نهاد، ۳۹ مورد را اجرا می‌کنیم، اما نه تنها مشکلی از ما حل نشده، بلکه موانع جدی در برابر نقل و انتقالات ارزی ما ایجاد کرده است. از طرف دیگر نیز ما را در لیست سیاه قرار داده‌اند. بلاتردید اولین اقدام دولت جوان حزب‌الهی توقف اجرای این ۳۹ بند خواهد بود تا موانع ایجاد شده بر سر نقل و انتقالات ارزی برطرف شده و قیمت ارز کاهش یابد. هرگاه تحریم نبودیم، استانداردهای اینها را هم اجرا می‌کنیم.

اما آیا خرید واکسن ممکن نیست؟ این یک دروغ بزرگ است. این بحث جداست که متخصصین امر خرید واکسن خارجی کرونا را یک تهدید امنیت ملی می‌دانند و توضیحات قابل تامل هم دارند. منتهی جریان تحریف حق ندارد جوری وانمود کند که "تحریم‌ها نمی‌گذارند حتی واکسن خرید کنیم"!

تجارت کشور با وجود تحریم‌ها برقرار است و در ۸ ماهه ۹۹ ما بالغ بر ۴۴ میلیارد دلار صادرات و واردات داشته‌ایم. اولا همت می‌خواهد که درآمدهای ارزی را در چرخه اقتصاد قرار دهد و کالا را تا رسیدن به دست مصرف‌کننده نهایی رهگیری کند تا نیازهای اساسی مردم بدون حاشیه سود دلالی رفع شود‌. ثانیا شجاعت می‌خواهد که قالب‌های بسته موجود را بشکند تا از وابستگی به این مسیر رها شویم و "آنچه داریم ز بیگانه تمنا نکنیم".

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول