اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

اشتغال سرپرستان خانوار در 486 کارگاره تولید ماسک/ تولید روزانه یک میلیون ماسک

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات گفت: سرپرستان خانوار در 486 کارگاه اقدام به تولید روزانه یک میلیون ماسک در شرایط کرونا می‌‌کنند.

اشتغال سرپرستان خانوار در 486 کارگاره تولید ماسک/ تولید روزانه یک میلیون ماسک

سیدحمیدرضا قریشی فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: 31 مرکز در زیرمجموعه ادارات و 86 حوزه بسیج و 1200 پایگاه در زیرمجموعه بسیج پایگاه‌ها و ادارات فعالیت می‌کنند، اکنون با کمک بسیجیان و سایر کارمندان مبالغی جمع آوری شده و با تهیه بسته‌های معیشتی بین خانوارهای نیازمند توزیع می‌شود.

وی گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد کمک‌های مؤمنانه، سعی می‌کنیم بسته‌های غذایی برای خانوارهای نیازمند تهیه و توزیع کنیم.

به گفته قریشی در مرحله اول در اسفند ماه سال گذشته کمک‌های مؤمنانه توزیع شد، همچنین یکی از کارهای بسیج کمک به تولید ماسک با استفاده از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بود که در 486 کارگاه سرپرستان خانوارها برای تولید ماسک به کار گرفته شده‌اند که روزانه یک میلیون ماسک بهداشتی و گان پرستاران تولید می‌کردند.

وی گفت: روزانه یک میلیون ماسک و 3 هزار گان تولید شد و در سراسر کشور توزیع شد، به گونه‌ای که ظرف دو ماه حدود 50 میلیون ماسک در این کارگاه‌ها توسط سرپرستان خانوار تولید و در کشور توزیع شد.

به گفته فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات برای کمک‌های مؤمنانه همه افراد فعال در این امر خداپسندانه به صورت خودکار و داوطلبانه وارد شدند و بسته‌های کمک مؤمنانه طی همایشی در ورزشگاه شهید شیرودی در اسفند 98 به نمایش گذاشته شد.

قریشی با بیان اینکه تا کنون سه مرحله توزیع کمک‌های مؤمنانه انجام شده است گفت:‌ بار اول در 22 بهمن سال قبل بار دوم در اسفند ماه و بار سوم نیز در آذر ماه 99 کمک‌های مؤمنانه انجام شد.

وی گفت: کسانی که کمک می‌کنند الزاماً بسیجی نیستند، البته از بین 300 هزار کارمند در استان تهران 176 هزار بسیجی هستند، اما در بحث کمک مؤمنانه همه داوطلبانه وارد می‌شوند.

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در مورد اینکه خانوارهای نیازمند چگونه شناسایی می‌شوند، گفت: سیستم سازندگی در وزارتخانه‌ها وجود دارد که خانوارهای بی‌بضاعت و کم درآمد چشم در محدوده همسایگی اداره و یا وزارتخانه باشند و حتی برخی از کارمندان خدماتی خود وزارتخانه‌ها نیز شناسایی و کمک‌های مؤمنانه بین آنها توزیع می‌شود، همچنین از ظرفیت خاص سپاه استان تهران هم استفاده می‌کنیم و کمک‌های مؤمنانه بر اساس کدملی که در سامانه‌ای طراحی شده است، بین افراد توزیع می‌شود، به این صورت که مثلاً یک خانوار دو بار کمک دریافت نکند، یا برخی از خانوارها از قلم نیفتند.

قریشی همچنین گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها این است برای حفظ شأن مردم رفاه‌کارت و اتکاء ‌کارت طراحی کرده‌ایم که به خانوارهای تحت پوشش داده می‌شود و این افراد می‌توانند اقلام مورد نظر خود را از فروشگاه‌های رفاه و اتکا ظرف 6 ماه خریداری کنند تا هم شأن افراد حفظ شود و هم اقلام مورد نیاز آنها به انتخاب خودشان تهیه شود.

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات گفت:‌ در حال حاضر 5 هزار خانواده کم درآمد زیر پوشش بسیج ادارات در تهران قرار دارد و برای این خانوارها در فصل بازگشایی مدارس لوازم‌التحریر تهیه شده همچنین در نیمه شعبان به مناسبت سن مبارک امام زمان (عج) تعداد 1186 رأس گوسفند قربانی شده و بین افراد نیازمند توزیع شد.

قریشی همچنین در مورد توانمندسازی خانوارهای نیازمند گفت: افرادی که تحت پوشش کمک‌های بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها قرار دارند، اگر فرزند در سن کار و یا سرپرست خانوار بیکار داشته باشند، به کاریابی‌های مناطق شش‌گانه تهران معرفی می‌شوند و همچنین با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سربازان به صورت رایگان مهارت‌آموزی می‌شوند، برای خانوارهای نیازمند نیز علاوه بر ارائه آموزش شغل به مراکز کاریابی نیز معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول