اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پیش‌نویس گزارش نهایی حادثه هواپیمای اوکراینی به کشورهای ذی‌مدخل تحویل می شود/ فرصت 2 ماهه اعلام نظرات

پیش‌نویس گزارش نهایی حادثه هواپیمای اوکراینی حداکثر تا 2 هفته آینده به کشورهای ذی‌مدخل در این حادثه تحویل خواهد شد.

پیش‌نویس گزارش نهایی حادثه هواپیمای اوکراینی به کشورهای ذی‌مدخل تحویل می شود/ فرصت 2 ماهه اعلام نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بامداد روز چهارشنبه 18 دی ماه 98 بود یک فروند بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین حدود 6 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار حادثه شد و سقوط کرد.

این بوئینگ به شماره پرواز PS752 در مسیر تهران-کیف پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد و تعداد زیادی از مسافران این پرواز ایرانی بودند.

در واقع این حادثه به علت برخورد غیرعامدانه موشک سامانه پدافندی به هواپیما رخ داد؛ پس از بروز این اتفاق و بررسی های دقیق، فرمانده هوافضای سپاه جزئیات کامل وقوع این حادثه را اعلام کرد.

پس از آن گروه های چندگانه از نماینده های کشور های مختلف نظیر اوکراین به عنوان کشوری که هواپیمای حادثه دیده حامل پرچم آن کشور بود، کشور کانادا به عنوان کشوری که تعدادی از مسافران آن تبعیت آن کشور را داشتند، همچنین کشور ایران به عنوان کشوری که حادثه در آن رخ داده بود و تعدادی از مسافران این هواپیما هم ایرانی بودند و کشورهای نظیر فرانسه و آمریکا به عنوان طراحان اجرای مختلف هواپیما در جلساتی دقیق و گسترده، ابعاد مختلف حادثه را بررسی کردند.

این جلسات روزها و ماه های زیادی به طول انجامید و تحقیقات به نتایج نهایی نزدیک تر شد، در این راستا دی ماه امسال نیز یک سال پی از وقوع این حادثه جلسات نهایی این موضوع به صورت ویدئو کنفرانس با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، اوکراین، کانادا، سوئد، انگلستان، آلمان، آمریکا و فرانسه برگزار شد.

ناگفته نماند که در دنیا هم جلسات بررسی یک حادثه هوایی بزرگ ممکن است تا یک سال هم به طول بینجامد.

بنابراین گزارش پیرو  بررسی و اقدامات انجام یافته درخصوص سانحه سقوط پرواز  PS752 شرکت هواپیمایی اوکراین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) در دی ماه سال 1398، عصر روز دوشنبه یکم دی ماه جلسه ویدئو کنفرانس بین گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان کشورهای مرتبط با این سانحه برگزار شد.

طبق اعلام سازمان هواپیمایی ایران، در این جلسه کشورهای آمریکا به عنوان طراح و سازنده هواپیما، اوکراین به عنوان کشور محل ثبت و بهره‌برداری هواپیما، فرانسه به عنوان کشوری که در بررسی سانحه مساعدت‌های فنی ارائه داده بود، کارشناسانی از کشورهای کانادا، سوئد، انگلستان و آلمان به عنوان کشورهایی که برخی اتباع آنها در این سانحه جان باخته‌اند و باید از روند تحقیقات مطلع باشند نمایندگان سازمان جهانی هواپیمایی کشوری ( ایکائو)، مسئول بررسی سانحه، مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث هوایی و کارشناسان مربوطه در سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتند.

در این جلسه مسئول بررسی سانحه ضمن بیان کلیات پیش‌نویس گزارش نهایی بررسی سانحه به سوالات نمایندگان کشورها پاسخ داد.

* فرصت دو ماهه برای اعلام نظر درباره پیش‌نویس گزارش نهایی سانحه

مطابق استانداردهای ایکائو، پیش‌نویس گزارش بررسی سانحه برای کشورهایی که در تحقیقات مشارکت داشته‌اند ارسال خواهد شد تا آنها ضمن مرور گزارش، نقطه نظرات خود را درباره بخش‌هایی از آن که به مشارکت آنها و اطلاعات ارائه شده از طرف آنها ارتباط دارد اعلام کنند.

گیرندگان گزارش به مدت دو ماه فرصت خواهند داشت تا نظرات خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارائه دهند و پس از آن گزارش نهایی منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

هدف از این گزارش، پیشگیری از وقوع رخدادهای مشابه از طریق شناسایی زمینه‌های خطر و ارائه پیشنهادات جهت ارتقاء ایمنی در تمام جهان است.

همچنین با توجه به پیش بینی گروه بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، ترجمه لاتین گزارش طی هفته آینده جهت اعلام نظر به کشورهای ذیربط ارسال می شود.

از نقطه نظر فنی، تاکنون همکاری خوبی بین همه کشورها صورت پذیرفته و گروه ایرانی بررسی سانحه، شفافیت کامل و منطبق با استانداردهای ایکائو را در تعامل با کشورهای دیگر به کار گرفته است.

طبق پیگیری خبرگزاری فارس، این پیش نویس تا 2 هفته آینده تحویل کشورهای ذی مدخل می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول