اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: انتظار بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن را در دولت بایدن نداریم

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به مواضع ضد روسی مقامات آمریکایی در ارتباط با حملات سایبری علیه واشنگتن، گفت کشورش انتظار ندارد در دوره بایدن تغییری در جهت مثبت در روابط مسکو و واشنگتن ایجاد شود.

مسکو: انتظار بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن را در دولت بایدن نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت مسکو انتظار هیچ چیز خوبی از دولت بعدی آمریکا ندارد.

وی در این خصوص گفت: ما قطعاً انتظار چیز خوبی نداریم. نمی‌توان از کسانی که به روسیه هراسی و دروغ‌پراکنی درباره کشور من پرداختند، چیز خوبی انتظار داشت.

او در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس روسیه در واکنش به تلاش جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم علیه شرکت‎‌های روسی گفت: این تلاشی از سوی دولت در حال خروج آمریکا برای بستن در با صدای بلندتر و در جهت تامین خواسته‌های کسانی است که به تشدید بدون توقف تنش در روابط با روسیه علاقه‌مند هستند. 

ریابکوف در ادامه گفت: میراثی که برای رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برجای می‌ماند بسیار پرچالش است و غلبه بر آن به زمان زیادی نیاز دارد. 

پیشتر «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای با ایتارتاس گفته بود فرض روسیه این است که واشنگتن در دوران ریاست‌جمهوری بایدن نیز سیاست مهار را در قبال روسیه ادامه خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

وزارت بازرگانی ایالات متحده در اقدامی جدید ۱۰۳ شرکت و مؤسسه چینی و روسی را به بهانه آنچه همکاری با ارتش دو کشور خوانده، در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، مؤسسات و شرکت‌هایی که در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند، اجازه خرید شماری از کالاها و فناوری‌های آمریکا را نخواهند داشت.

طبق این گزارش، مجموع ۵۸ شرکت چینی و ۴۵ شرکت روس در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است که در میان آنها شرکت کشتی‌سازی «ادمیرالتی» (بخشی از شرکت کشتی‌سازی روسی "جی اس سی یونایتد")، شرکت هواپیمایی یونایتد، واحد پرواز ویژه شرکت بودجه ایالتی فدرال، شرکت ایرکوت، شرکت فناوری روسی اوبورونپروم، روس‌تک، بالگردهای روسی، هواپیمای مدنی سوخو، توپولوف جی اس سی، مرکز موشکی و فضایی جی اس سی و شرکت انرژی هسته‌ای دولتی روس اتم به چشم می‌خورند.

به گزارش تاس، دولت آمریکا به شرکت‌های مذکور برچسب «کاربرانی با هدف نظامی» زده اما مشخص نیست که آیا تمامی نهادهایی که در لیست تحریم قرار داده، شامل این برچسب می‌شوند یا خیر.

طبق این گزارش، لیست اولیه بازرگانی آمریکا شامل ۱۰۳ شرکت می‌شود و احتمال می‌رود پس از بررسی‌های بیشتر، شرکت‌هایی از این لیست حذف شده یا به آن اضافه شود.

روابط میان ایالات متحده با دو کشور چین و روسیه در سالهای اخیر بر اثر طیفی از موضوعات دچار تنش شده است که در جدیدترین این موارد می‌توان به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به روسیه و چین در خصوص حملات سایبری اخیر به سازمانهای دولتی مهم آمریکا و تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا اشاره کرد که مسکو و پکن به شدت این اتهامات را رد کرده‌اند.

اخیراً شبکه «سی‌ا‌ن‌ان» به نقل از یک منبع نزدیک به جو بایدن گزارش داد تیم او در حال آماده کردن راهبردی است که بر «تحمیل هزینه» به روسیه استوار است و هدف از آن پاسخ دادن به اقدامات مختلف روسیه از جمله اقدام ادعایی این کشور در حمله سایبری به نهادهای دولت آمریکا و دیگر اقداماتی است که «مخرب» خوانده شده‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول