اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ارز ۴۲۰۰ تومانی خیری برای مردم نداشت/به جای تخصیص ارز دولتی یارانه مردم افزایش یابد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا که ارز ۴۲۰۰ تومانی خیری برای مردم نداشت باید با اخذ سازوکاری مناسب، به جای تخصیص ارز دولتی، از این اعتبار برای افزایش یارانه مردم استفاده کرد.

ارز ۴۲۰۰ تومانی خیری برای مردم نداشت/به جای تخصیص ارز دولتی یارانه مردم افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، الهوردی دهقانی درباره درخواست وزیر صمت از نمایندگان مجلس مبنی بر حذف ارز 4200 تومانی از بودجه سال 1400، اظهار داشت: ارز 4200 تومانی رانت‌آور و فسادزا است چراکه مواد اولیه و کالاهای اساسی وارداتی با ارز دولتی، با نرخ آزاد به دست مصرف‌کننده اصلی می‌رسد و تنها عده‌ای خاص از آن بهره می‌برند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی خیری برای مردم نداشت و تورم کالاهای اساسی طی سال های گذشته موید این نکته است، افزود: کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصاد بر تک نرخی بون ارز تاکید می‌کنند اما با وجود تمام این اصرارها دولت به حذف ارز دولتی و تک نرخی شدن ارز در بودجه سال آینده بی توجه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس ضمن مخالفت با ارز 4200 تومانی معتقد است باید جلوی هرگونه رانت در کشور گرفته شود و بدون تردید ارز 4200 تومانی نتیجه ای جز فساد و رانت ندارد، اضافه کرد: افرادی که این ارز را دریافت کرده‌اند پس از گذشت چند ماه، هنوز کالاها را در انبارها نگهداری و به بازار ارائه نکرده‌اند و یا با قیمت‌های چند برابر به دست مردم می‌رسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: باید با اخذ سازوکاری مناسب، به جای تخصیص ارز دولتی که به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد، این اعتبار را تحت عنوان یارانه به مردم پرداخت کرد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول