اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بدری: خواسته ما پایان دادن به دیپلماسی نگاه و انتظار است

نماینده مردم اردبیل در مجلس از دولت خواست دست از بازی‌های جناحی و انتخاباتی برداشته و به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشد.

بدری: خواسته ما پایان دادن به دیپلماسی نگاه و انتظار است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز( چهار‌شنبه 3 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: در برابر اردبیل بزرگ به عنوان دارالارشاد، دارالامان و دارالعرفان سر تعظیم فرود می‌آورم که تاریخ گواه ایمان، شجاعت و درایت فرزندان نام آورش نظیر شیخ صفی الدین اردبیلی و شاه اسماعیل صفوی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان علی الخصوص فرمانده رشید اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم چنین شهید فخری زاده که خون پاکش ضامن توسعه، ترقی و تعالی روز افزون کشورمان  در عرصه علم و فناوری شد، ادامه داد: جا دارد با توجه به ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از زحمات غیر قابل جبران پرستاران عزیز که با ایثار و فداکاری مثال زدنی خود، چراغ زندگی هموطنانمان را روشن نگه می‌دارند، قدردانی کنم که باشد دولت محترم نیز در خصوص وعده‌های خود به پرستاران تلاشگر که چندین ماه است، پشت گوش انداخته جدی تر عمل کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ضمن قدردانی از زحمات وزیر بهداشت، کادر درمان ، بسیج و سپاه در مبارزه با ویروس کرونا، خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: حل مشکلات کشور در گرو تعامل و همگرایی همه جانبه قوای سه گانه است و کوچک ترین کارشکنی در مسیر تحقق این همگرایی صدماتی جبران ناپذیر به منافع ملی وارد می‌کند.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: اگر از اوضاع و احوال قاطبه ملت که درگیر تنگناهای اقتصادی معیشتی هستند، خبر دارید، اگر به مسئولیت خود در قبال این وضعیت ناخوشایند پیش آمده واقف هستید، اگر قصد و نیتی برای بهبود وضعیت دشوار زندگی مردم دارید و اگر از وظایف قانونی خود مطلع هستید، دست از تقابل با مجلس شورای اسلامی بردارید. فضایی که برای حل هزار و یک مشکل مردم از تورم، کاهش ارزش پول ملی و گرانی گرفته تا اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان باید مورد استفاده قرار گیرد، نباید به زمین بازی‌های جناحی با رویکرد انتخاباتی تبدیل شود.

بدری ادامه داد: دود سیاست‌های یک بام و دو هوا دولت در قبال مجلس به چشم ملت می‌رود؛ زیرا حل مشکلات کشور در گرو تعامل است نه تقابل؛ بنابراین  مجلس نیز برای پیشبرد هرچه بهتر امور مردم در این خصوص همواره پیش قدم بوده است و انتظار و رویکرد مشابه از سوی دولت داریم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: بخش‌های مختلف کشور چندین ماه است بازیچه بدبینی نسبت به انتخاب مجدد ترامپ بود  و گویا چندین ماه نیز قرار است معطل خوشبینی نسبت به انتخاب بایدن شود. مذاکره با سایر دولت‌ها بر اساس منافع ملی جای خود را دارد و هیچ عقل سلیمی منکر آن نیست و وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی کشور نیز همین است؛ بنابراین خواسته ما پایان دادن به دیپلماسی نگاه و انتظار است؛ زیرا درست نیست که هست و نیست و سرنوشت مردم را معلول فرایندهایی کنیم که از دخل و تصرف ما خارج است؛ چراکه واگذار کردن صفر تا صد زندگی مردم به هزاران کیلومتر آن طرف تر با هیچ منطقی سازگار نیست، پس می‌دانید چه هزینه سنگینی از قبل این انفعال بر دوش مملکت قرار داده اید؟ این همه انتظار و انفعال کافی نیست؟  

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: علی رغم اختصاص ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی جاده‌های استان اردبیل در سال‌های اخیر متاسفانه ارقام‌های اختصاص یافته به هیچ عنوان با واقعیات اقتصادی جامعه تناسب ندارد و این ارقام به منزله نشان دادن چراغ سبز برای تداوم مرگ عزیزانمان در جاده‌ها می‌باشد؛ بنابراین آیا می‌دانید در 8 ماه نخست سال جاری بیش از یک صد نفر در جاده اردبیل مغان در اثر تصادفات، جانشان را از دست داده اند؟ آیا می‌دانید اردبیل با مرکز کشور و مراکز استان‌های همجوارش ارتباط بزرگراهی ندارد؟ در حالیکه 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما کماکان اراده جدی بر کشیدن ترمز مرکز گرایی و حرکت به سوی توسعه متوازن در کشور وجود ندارد و تبعیض و بی عدالتی در حق استان اردبیل کار را به جایی رسانده که مردم ما به استانشان لقب استان ناتنی را داده اند همچنین تکمیل پروژه 16 ساله راه آهن اردبیل تا پایان دولت و تسریع در توسعه بزرگراهی جاده‌های استان اردبیل انتظار بحق مردم اردبیل است .

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از مهمترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمد در کشور و به خصوص در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است که در این خصوص استان اردبیل از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است بطوری که سالانه بیش از 5/4 میلیون تن از انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند و 4 درصد کل محصولات کشاورزی کشور در اردبیل تولید و به بازار عرضه می‌شود اما متاسفانه کمبود صنایع تبدیلی در استان اردبیل هم ساله سبب ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس افزود: یک سوم جمعیت شاغل استان اردبیل در بخش کشاورزی شاغل هستند اما جهاد کشاورزی دست این عزیزان زحمت کش و نجیب را که صف مقدم تولید در کشور هستند را نمی گیرد؛ بنابراین  برای باغدار اردبیلی که بالاجبار محصولاتی را که با هزاران امید و آرزو برداشت کرده و به دلیل مازاد عرضه در بازار بیرون می‌ریزد، باید فکری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول