اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افزایش حقوق مستمری بگیران بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت:همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در حال اجرا است که با تحقق این امر، مستمری بیمه‌شدگان در استان ۵۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش حقوق مستمری بگیران بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی

یونس معزز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران صندوق  بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در حال اجرا است که با تحقق این امر، مستمری بیمه‌شدگان در استان ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با اجرای این طرح، 3 هزار و ٧٣۵ خانوار از مستمری بگیران در استان از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: افرادی که در سال های دور در صندوق مستمری‌بگیر شده‌اند، شاهد افزایش قابل توجهی در دریافتی‌های خود شده‌اند و افرادی که در سال های اخیر بازنشسته شده‌اند، میزان افزایش مستمری کمتری خواهند داشت.  

معزز ادامه داد: در حال حاضر ١٠۶ هزار نفر بیمه شده صندوق در استان وجود دارد که با مبلغ بسیار کمی، عضو شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تمام زنان و مردان ۱۸ تا  ۵۰ سال سن، ساکن روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ٢٠ هزار نفر جمعیت و کشاورزان ساکن شهر می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها در سراسر استان عضو این صندوق شده و از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان بهره‌مند شوند.

این مقام مسوول ادامه داد: دولت نیز جهت حمایت از اقشار مولد کشاورزی، روستایی و عشایر ٢ برابر حق بیمه را پرداخت می‌کند و افراد مشمول با پرداخت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰ هزار تومان به صورت سالیانه در ٢ یا چهار قسط تحت پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول