اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وضعیت کرونایی قم همچنان نارنجی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از تداوم وضعیت نارنجی کرونایی در استان خبر داد و گفت: قم همچنان در بین 31 استان کشور در رتبه بیست و هفتم شیوع کرونا قرار دارد که نشان از وضعیت نسبتا مطلوب استان دارد.

وضعیت کرونایی قم همچنان نارنجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با بیان این که وضعیت ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونایی در قم کاملا نزولی است اظهار کرد: خوشبختانه در برخی روزهای اخیر شاهد صفر شدن مرگ و میر کرونایی هم در استان بوده ایم.

وی اضافه کرد: رعایت محدودیت ها و شیوه نامه های بهداشتی توسط بیش از 85 درصد مردم استان سبب رسیدن به این دستاوردها شده که از این رو باید از همه هم استانی های فهیم تشکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه حفظ این دستاوردها از دستیابی به آن ها مهم تر خواهد بود اظهار کرد: برای حفظ وضع موجود و همچنین حرکت به سمت وضعیت زرد و ان شاء الله سفید کرونایی در استان راه سختی در پیش داریم.

قدیر رنگ بندی کرونایی استان قم را از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نارنجی توصیف کرد و گفت: بر این اساس و همانند هفته های اخیر، مقررات و محدودیت های مربوط به وضعیت نارنجی در استان إعمال خواهد شد.

وی افزود: یکی از نگرانی های اخیر در تداوم روند مبارزه با ویروس کووید19 در کشور، جهش یافتن این ویروس در اروپا بویژه در کشور انگلیس است که سبب شده تا قدرت سرایت کرونا تا 75 درصد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درباره رتبه استان در بین استان های کشور نیز بیان کرد: قم همچنان در بین 31 استان کشور در رتبه بیست و هفتم شیوع کرونا قرار دارد که نشان از وضعیت نسبتا مطلوب استان دارد.

قدیر همچنین با ابراز رضایت از روند اجرایی خوب طرح شهید سلیمانی (ره) یادآور شد: زحمات گروه های بسیجی و هلال احمر و همچنین نیروهای خدوم مراکز بهداشت در این طرح قابل تقدیر است.

وی در عین حال از آماده سازی نقاهتگاهی در قم برای استفاده بیماران کرونایی و با ظرفیت 50 تخت خبر داد و همچنین بر ضرورت گسترش نوبت دهی غیرحضوری پزشکان و مطب ها با همکاری و همراهی سازمان نظام پزشکی استان تأکید کرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول