اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه دو دیپلمات کلمبیا را «عنصر نامطلوب» خواند

وزارت خارجه روسیه در اقدامی متقابل، دو تن از کارکنان سفارت کلمبیا را به عنوان «عناصر نامطلوب» معرفی و اخراج کرد.

روسیه دو دیپلمات کلمبیا را «عنصر نامطلوب» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اقدام وزارت خارجه کلمبیا در اخراج دو دیپلمات روس به اتهام آنچه که جاسوسی توصیف کرده‌اند، وزارت خارجه روسیه نیز در اقدامی متقابل، دو تن از کارکنان سفارت کلمبیا در روسیه را «عنصر نامطلوب» خواند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، روز گذشته (سه‌شنبه) مقام‌های دولتی کلمبیا اعلام کردند که «الکساندر پاریستوف» و «الکساندر بلوسوف» دو دیپلمات روس را به ظن جاسوسی اخراج کرده است.

دولت کلمبیا مدعی شده بود که این دو دیپلمات روس که دو سال بود در این کشور فعالیت داشته‌اند در شهر «کالی» کلمبیا خبرچینی کرده‌اند و پس از اخراج، کلمبیا را ترک کرده و به مسکو رفته‌اند.

وزارت خارجه روسیه نیز امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از اخراج دو دیپلمات سفارتخانه کلمبیا خبر داد و گفت: « در تاریخ ۲۲ دسامبر (دوم دی ماه)...سفیر کلمبیا در روسیه [آلفونزو] لوپز کابالیرو به وزارت خارجه روسیه احضار شد تا در جریان اعتراض روسیه به تصمیم بی‌اساس کلمبیا برای اخراج دو دیپلمات از سفارت روسیه در بوگوتا قرار گیرد».

این بیانیه در خصوص این اقدام کلمبیا ادامه می‌دهد: «این گام در راستای روابط دوستانه و محترمانه میان روسیه و کلمبیا نیست....به سفیر (کلمبیا) اطلاع داده شد که روسیه که بر اساس اصل تقابل کار می‌کند، دو تن از کارکنان هیأت دیپلماتیک کلمبیا در مسکو را عنصر نامطلوب معرفی می‌کند».

روز گذشته (سه شنبه)، روزنامه محلی «تیمپو» کلمبیا گزارش کرده بود که دو دیپلمات روس به ظن جاسوسی از کلمبیا اخراج شده‌اند.

اتهامات کلمبیا علیه دیپلمات‌های روس در شرایطی مطرح شده است که روسیه بارها اتهامات دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را بی‌اساس خوانده و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز در واکنش به این خبر تأکید کرد که اتهاماتی که علیه دیپلمات‌های روس وارد شده، همگی «بی‌اساس» است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول