اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

چرا آمریکا از «جامعه‌المصطفی» کینه دارد؟

تحریم جامعه‌المصطفی‌العالمیه و متعاقبا تلاش‌های گذشته، حال و آینده ایالات‌متحده‌آمریکا در خصوص تحریم مراکز مذهبی، پژوهشی و علمی که تربیت‌کنندگان مسلمانان معتدل، مومن و آگاه هستند، از ابعاد و جوانب متعددی قابل بررسی است.

چرا آمریکا از «جامعه‌المصطفی» کینه دارد؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم یادداشتی از شیخ صهیب حبلی، عضو ارشد علمای لبنان منتشر کرده است که متن آن در ادامه می‌آید.

تحریم جامعه‌المصطفی‌العالمیه و متعاقبا تلاش‌های گذشته، حال و آینده ایالات‌متحده‌آمریکا در خصوص تحریم مراکز مذهبی، پژوهشی و علمی که تربیت‌کنندگان مسلمانان معتدل، مومن و آگاه هستند، از ابعاد و جوانب متعددی قابل بررسی است. سوال اصلی این است که چرا واشنگتن و متحدان آن دست به چنین اقدامی می‌زنند؟ به راستی هدف آنها از تحریم این مرکز و مراکز مشابه در جهان اسلام چیست؟ در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است به آنها اشاره کنیم:

نخست این‌که آمریکا همان‌گونه که دست به تحریم مراکزی مانند جامعه‌المصطفی (ص) می‌زند، در مقابل به تقویت مراکزی می‌پردازد که به اسم تربیت دینی، مشغول پرورش تروریست‌ها و گروه‌های افراطی هستند. جای بسی تامل است که آمریکا هیچ‌گاه مراکز افراطی و تروریست‌پروری را که به دست رژیم‌سعودی و برخی کشورهای متحد ریاض در منطقه اداره می شوند، تحریم نمی‌کند و در مقابل، به تحریم مراکز مذهبی و معتدلی می‌پردازد که طرفدار دیالوگ موثر و ترویج اسلام واقعی در جهان هستند. این همان روش و مسلکی است که مدت‌هاست آمریکا در قبال این مراکز دنبال می‌کند. واقعیت امر این است که آمریکا از هرگونه مرکزی که به نام اسلام، مروج ترور و خشونت بوده و کارویژه آن تکمیل نقشه‌های راهبردی و تاکتیکی غرب و رژیم‌صهیونیستی در منطقه باشد، حمایت می‌کند. گروه‌های تروریستی و متوحشی مانند داعش، ریشه‌های فکری خود را در همین مراکز افراطی و خطرناک جست‌وجو می‌کنند.

در اینجا، باید نسبت به ابعاد گفتمانی مسأله نیز توجه داشت. آمریکا و دیگر دشمنان اسلام مدت‌هاست درصدد ترویج گفتمانی نامطلوب، بازدارنده، نفرت‌آمیز و دافعه‌برانگیز هستند تا آن را به عنوان گفتمان اسلام به مخاطبان و ملت‌های دنیا ارائه کنند. از این رو واشنگتن و متحدانش از هرگونه اقدام و عاملی که مروج این گفتمان خطرناک باشد، استقبال‌کرده و در مقابل سعی دارند تفکر، رفتار و مسلکی را که منجر به ارائه چهره واقعی دین مبین اسلام شود،  به هر نحو ممکن سانسور و سرکوب کنند.

باید این حقیقت را مدنظر قرار دهیم که مسلمانان واقعی، در دوران نبرد بین حق و باطل قرار دارند. جریان‌های باطل، سعی دارند در مقابل حقانیت دین مبین اسلام ایستادگی کرده و تصویری کاملا وارونه و خشن را از آخرین و کامل‌ترین دین آسمانی ارائه کنند. موسسات پژوهشی و مذهبی آگاه و دلسوز، در این مسیر نقش مهمی ایفا کرده‌اند.چه کسی می‌تواند نقش این موسسات را در ترویج دین مبین اسلام در دنیا نادیده انگارد؟ اتفاقا همین مسأله خشم ، عصبانیت و وحشت مقامات آمریکایی و صهیونیستی را برانگیخته‌است.

با سرمایه‌گذاری هنگفتی که غرب و عوامل آن روی موسسات تولیدکننده تفکرات افراطی ، آن هم مبتنی بر ترور و توحش و در طول دهه‌ها و سال‌های مکرر صورت داده‌اند، انتظار داشتند در نهایت بتوانند چهره کاذبی را که از اسلام ساخته‌شده جایگزین چهره‌واقعی و نورانی اسلام کنند؛ اما غرب در این مسیر ناکام مانده و در عوض، روزبه‌روز بر عظمت اسلام ناب در جهان افزوده می‌شود.

اکنون سوالات زیادی در خصوص عملکرد غرب خصوصا آمریکا در قبال موسسات و مدارس پرورش‌دهنده تفکرات تروریستی- افراطی در منطقه وجود دارد. مگر بر همگان بارها به اثبات نرسیده‌است که این مدارس به اصطلاح مذهبی و به واقع ضددینی، چه تاثیری در قتل ملت‌های مظلوم مسلمان منطقه و اعمال خشونت‌های پایدار داشته‌اند؟ با این حال، چرا آمریکا و متحدانش، به تحریم موسسات ، مراکز و پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌هایی می‌پردازند که مروج اعتدال، ایمان و آگاهی در جوامع اسلامی هستند؟

اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم جامعه‌المصطفی( ص) و تحریم‌های مشابهی که این کشور در قبال مراکز موفق و کارآمد دینی در عالم‌تشیع و تسنن اعمال می‌کند، نقطه آشکارساز نگاه بنیادین غرب و رژیم‌صهیونیستی نسبت به این مراکز است. با وجود همه این سختی‌ها و تحریم‌ها، وظیفه همه علما، اندیشمندان و تک‌تک مسلمانان واقعی،ترویج این دین الهی و آسمانی کامل و شناساندن و تبیین هویت و ابعاد آن برای دیگران است. در این مسیر، نباید از اقدامات و سنگ‌اندازی‌های دشمنان قسم‌خورده اسلام هراس داشت. بدون شک در پایان و مطابق وعده خداوندمتعال در قرآن‌کریم، پیروزی از آن افراد مومن خواهدبود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول