اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مردم بندرماهشهر به پویش کنارتم ماهشهری پیوستند+عکس و فیلم

مردم بندرماهشهر با پیوستن به پویش کنارتم ماهشهری داوطلبانه به کمک همشهریان خود شتافتند و خدماتی را در زمینه عمرانی، اقلام ضروری زندگی و مواد غذایی ارائه کردند.

مردم بندرماهشهر به پویش کنارتم ماهشهری پیوستند+عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ماهشهر، به دنبال آبگرفتگی شدید اخیر در بندرامام و ماهشهر، مردم این شهرستان اینبار با راه‌اندازی پویش ماهشهری کنارتم همصدا و به صورت منسجم به امدادرسانی به مردم آسیب دیده در این آبگرفتگی پراختند، اقداماتی در بخش‌های مختلف عمرانی، اقلام ضروری زندگی و مواد غذایی انجام شد و طی یک برنامه هماهنگ شده بین هیئت‌های مذهبی و جهادی بخش قابل‌توجهی از نیازمندی‌های مردم را بدون تکیه بر نهادهای دولتی تامین کنند.

سید عابدین موسوی رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بندرماهشهر در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بعد از آبگرفتگی شدید در بندر امام خمینی و ماهشهر و خساراتی که به مردم این دو شهر وارد شد، جهادگران مثل همیشه برای امدادرسانی به مردم آسیب دیده و به ویژه مستعضفین به پای کار آمدند و با راه‌اندازی پویشی تحت عنوان کنارتم ماهشهری تمام اقشار جامعه را به پیوستن به این پویش دعوت کردند‌.

وی با ابراز خرسندی از استقبال مردم از این پویش، افزود: مردم میتواند کمک‌های خود به این قرارگاه که متشکل از تمامی هئیت‌های مذهبی و جهادی شهرستان است، ارائه داد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بندرماهشهر با اشاره به نحوه اجرای این پویش گفت: ویژگی متفاوت این پویش و اقدامات جهادی نسبت به اقدامات گذشته، سازمان دهی شدن آن و بررسی‌های دقیق انجام شده پیش از امدادرسانی بود.

موسوی بیان کرد: در این زمینه مناطق مختلف شهرستان را به ۳۰ منطقه تقسیم کرده و با استقرار یک رابط در هر منطقه به بررسی‌های  میدانی و تهیه آمار از سطح و میزان نیازمندی‌های آن نقطه پرداختیم، اطلاعاتی که قابل استناد برای هر نهاد دولتی است‌.

بازرسی میدانی و آمارگیری دقیق

وی عنوان کرد: پس از جمع آوری و تحلیل آمار به دست آمده، نسبت به رفع نیازمندی‌ها طبق اولویت بندی در سه دسته خدمات عمرانی، تامین اقلام ضروری زندگی و تهیه مواد غذایی اقدام کردیم، که در بخش عمرانی پیش از هر اقدامی موارد مورد نیز به تایید مهندس ناظر مستقر در آن منطقه می‌رسد.

موسوی افزود: طبق این اولویت‌بندی‌ها به جهت محرومیت زیاد شهرک گاما، قرارگاه فرعی نیز راه‌اندازی شد و جهادگران در این نقطه از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب به آمارگیری و فعالیت‌های جهادی مشغول هستند که اقدامات خوبی از جمله لایه‌روبی جوی‌های آب انجام شد.

تهیه اقلام ضروری زندگی

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره  به جزئیات اقدامات جهادی انجام شده گفت: با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی از خیرین و مردم و همچنین چند نفر از مداحان کشوری که در مناطق سیل زده استان حضور داشتند، اقدامات قابل‌توجهی انجام شد.

موسوی افزود: تا به حال در زمینه لوازم ضروری منزل، چهار عدد آبگرمکن گازی، 11 عدد آبگرمکن برقی، ۹۰ عدد پتو، ۸۵ عدد بخاری برقی، ۱۵ عدد بخاری گازی، چهار عدد یخچال و سه عدد تلویزیون تامین و به مردم تحویل داده شده است.

 موسوی بیان کرد: در این رابطه سه هزار و ۲۰۰ متر سقف منازل ایزوگام شده و یک هزار و ۲۰۰ متر نیز موکت کاری صورت گرفت و همچنین ۱۰۳ تخته فرش شستشو شد.

خدمات عمرانی و تعمیراتی جهادگران

موسوی عنوان کرد: در زمینه خدمات عمرانی نیز تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تن شن و ماسه، دو هزار کیسه سیمان و ۷۰۰ کیسه گچ تامین و تحویل شده است و خدماتی از جمله تعمیرات، بتن‌ریزی، پلاستر و شیب بندی توسط جهادگران انجام شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بندر ماهشهر یکی از نکات حائز اهمیت در این پویش را اقدامات عمرانی و تعمیراتی توسط جهادگرانی عنوان کرد، و افزود: هر کدام از جهادگران برای امدادرسانی به همشهریان خود از  محل کارشان که عمدتاً از کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بودند، به مدت دو هفته مرخصی گرفته و به این پویش پیوستند.

موسوی گفت: تعمیر ۳۵ عدد بخاری بخاری و پنج عدد یخچال از جمله اقدامات اولیه این دسته از افراد بود که اولویت بندی شده‌اند.

پخت پنج هزار غذای گرم

 وی با اشاره به خدمات‌رسانی در بخش مواد غذایی عنوان کرد: تهیه مواد غذایی بخش دیگر این اقدامات جهادی بود، که تا به حال چهار تن مرغ، پنج هزار پرس غذای گرم، یکهزار کیلو انار در شب یلدا و ۳۰۰ کیلو میوه تهیه و در بخش‌هایی از مناطق نیازمند از جمله مدنی، رجایی، طالقانی و گاما توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در بارندگی اخیر پس زدگی فاضلاب و آبگرفتگی سبب شد بیش از پنج هزار خانه آسیب ببینند و بسیاری از مردم ناچار شدند  به طور موقت خانه‌های خود را ترک یا تخلیه کنند همچنین هنوز میزان خسارات برآورد نشده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول