اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فعالیت 77 درصد از دانش‌آموزان پایتخت در شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 77 درصد از دانش‌آموزان شهر تهران از شبکه «شاد» استفاده می‌کنند.

فعالیت 77 درصد از دانش‌آموزان پایتخت در شبکه شاد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین تجلیل از خورشیدواره‌های مهر و ایثار در عرصه جهاد آموزشی که امروز در مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: ۱۰ ماه است از شیوع بیماری بدیمن کرونا می‌گذرد و ۱۰ ماه است فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش در زیست بومی جدید که از اولین روزهای شیوع کرونا آغاز شد، در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اولین حرکت در راستای مقابله با بیماری کرونا بعد از مجموعه درمان کشور، در وزارت آموزش و پرورش رخ داد، افزود: این آموزش‌ها برای دانش‌آموزان آرامش به همراه داشت و به نوعی دغدغه‌های خانواده‌ها را لحاظ روانی به حداقل رساند.

فولادوند به آموزش‌های تلویزیونی اشاره کرد و ادامه داد: در ۴ اسفند خانم‌ حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با آموزش و پرورش با کمک تیمشان و معاون آموزش ابتدایی تهران شروع به مصاحبه و انتخاب مدرس برای آموزش تلویزیونی کردند که اقدام بسیار مهمی در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: زمانی که بیماری هنوز جدی گرفته نشده بود و رعایت نمی‌شد، شهر تهران جزو اولین استان‌هایی بود که مدارس را تعطیل کرد و آخرین روز حضور رسمی دانش آموزان ۳۰ بهمن بود اما در کنار آموزش‌های تلویزیونی، معلمان نیز به دانش‌آموزان در فضای مجازی درس می‌دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان کار را زمین نگداشتند و پا به پای فعالان درمان البته در عرصه تعلیم و تربیت کار کردند.

وی به نحوه فعالیت معلمان اشاره کرد و افزود: حتی بعضی از معلمان، دانش‌آموزانی را که نمی‌توانستند از طریق فضای مجازی آموزش ببینند، در پارک‌ها آموزش می دادند که این کار بسیار مهم و قابل توجه است که از دید دوربین‌های همیشه بیدار صدا و سیما مغفول مانده است.

فولادوند ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته بعد از تلاش معلمان، یک ماه رفع اشکال حضوری در مدارس انجام شد و آزمون برگزار شد و در ایام تابستان، آمادگی برای شروع سال تحصیلی بود؛ در هر حال مردم ایران تلاش و کوشش شما فراموش نخواهند کرد و این تلاش نقطه شروعی است که بگوییم ما قدر زحمات و تلاش معلمان را می‌دانیم. 

وی به فعالیت شبکه «شاد» اشاره کرد و افزود: در بحث شبکه شاد و تولید محتوا باید یادی کنم از همه عزیزان که در راه‌اندازی شبکه شاد کمک کردند؛ مدعی نیستیم که شبکه شاد موانع و ایرادی ندارد اما می‌تواند به عنوان یکی از بهترین شبکه‌ها از نظر محتوا و سایر امکانات در دسترس ما باشد. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: 77 درصد از دانش‌آموزان شهر تهران از شبکه شاد استفاده می‌کنند و بقیه از شبکه داخلی مدارس که توسط مدارس نصب شده و بین معلمان و دانش‌آموزان ارتباط ایجاد کرده، فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول