اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اعلام محدودیت‌های کنترل آلودگی هوای تهران از روز شنبه

استاندار تهران از ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین، موتور سیکلت‌های فاقد معاینه فنی و خودروهای دودزا در تهران از روز شنبه تا اطلاع بعدی خبر داد.

اعلام محدودیت‌های کنترل آلودگی هوای تهران از روز شنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران ظهر امروز در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اظهار کرد: بین افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا و آلودگی هوا ارتباط مستقیم و ثابت شده‌ای از نظر سازمان بهداشت جهانی وجود دارد.

وی گفت: اداره کل محیط زیست در کنار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید به طور مستمر وضعیت کیفیت هوا را رصد و اعلام کنند تا بتوان برای مدیریت آن به سرعت دست به کار شد.

استاندار تهران ادامه داد: از همین رو مصوبات جلسه امروز نشست کمیته اضطرار آلودگی های تهران، با توجه به در پیش بودن پایداری هوا از ابتدای هفته آینده شامل ممنوعیت تردد شبانه همه خودروهای سنگین و دیزلی، توقف فعالیت کارگاه‌های عمرانی تولید بتن، آسفالت، شن و ماسه و ورود پلیس راهور برای متوقف سازی تردد خودروهای آلاینده و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی می‌شود.

بندپی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد آلایندگی‌ها مربوط به وسایل نقلیه متحرک است، اضافه کرد: تشدید نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها از دیگر مصوبات مهم امروز است.

وی با بیان اینکه از ۳ میلیون موتورسیکلت تنها ۳۳ عدد اقدام به معاینه فنی کرده است، یادآور شد: کاهش توقف اتوبوس‌ها در پایانه‌های درون شهری و برون شهری از ۱۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه از روز شنبه اعمال می‌شود.

استاندار تهران به اهمیت اطلاع‌رسانی اشاره و عنوان کرد: آگاه سازی شرکت گارزسانی تهران از طریق رسانه‌های گروهی و صداوسیما مبنی بر کاهش درجه حرارت یک تا دو درجه منازل برای کاهش مصرف گاز خانگی نقش مهم و مؤثری دارد و می‌تواند معادل ۲۵ میلیون متر مکعب در روز صرفه جویی گاز داشته باشیم.

بندپی به استفاده نکردن کارخانجات سیمان فعال در حومه شهر تهران از جمله سیمان ری از سوخت مازوت تأکید کرد و گفت: تعطیلی دستگاه‌ها و ادارات پس از ساعت ۱۴ طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و استفاده از وسایل گرمایشی برقی به جای گاز در ادارات پس از ساعت کاری از دیگر تصمیماتی بود که از روز شنبه تا اطلاع بعدی اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول