اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز بزرگترین طرح توسعه مسیرهای ساحلی در جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز عملیات توسعه جاده ساحلی از میدان طلوع تا میدان غروب کیش به طول ۱۳ کیلومتر در این جزیره زیبای خلیج فارس خبر داد.

آغاز بزرگترین طرح توسعه مسیرهای ساحلی در جزیره کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، غلامحسین مظفری در مراسم آغاز بزرگترین طرح توسعه مسیرهای ساحلی در جزیره کیش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام به‌ویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تشریح برنامه ساماندهی سواحل و توسعه مسیرهای ساحلی گفت: یکی از ارزشمندترین داشته‌های این جزیره مرجانی، برخورداری از 42 کیلومتر ساحل است که به سبب ایجاد زیبایی‌های بصری و بکر بودن، اهمیت بسزایی دارد که  با احداث باند دوم این محور، گام بزرگ و ماندگار دیگری در ساماندهی سواحل و تقویت زیرساخت‌های مواصلاتی جزیره کیش برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تداخل در طرح‌های اجراشده، موجب مسدود شدن برخی نقاط ساحلی شده است، افزود: با زحمات و تلاش‌های شرکت عمران، آب و خدمات، مسیرهای اصلی سواحل تا حدود زیادی بازگشایی و با آزاد شدن حدود 38 هکتار از مناطق تصرف شده، همجوار طرح‌های عمرانی و جاده کمربندی ساحلی کامل شد.

مظفری با تاکید بر کیفیت اجرا، توجه به قوانین و چارچوب‌های اساسی در اجرای هر طرح عمرانی، سهولت در رفت و آمد و برخورداری از زیبایی مسحورکننده آبهای خلیج فارس را از مزیت اصلی اجرای این طرح برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اشاره به اینکه مبنای هر کاری باید مطالعات علمی دقیق و روشن باشد، عنوان داشت: مطالعات مشاور پروژه بر روی 42 کیلومتر مسیر ساحلی حدود 9 ماه به طول انجامید تا حریم ساحل به خوبی حفظ شود. امیدواریم در آینده نیز مبنای کار بر این اساس گذاشته و اهداف مد نظر در تکمیل زیرساخت‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دریا و ساحل دنبال شود.

مظفری ضمن اشاره به اینکه امروز گام نخست توسعه مسیرهای تردد مناطق ساحلی از میدان طلوع آغاز می‌شود، تصریح کرد: در گام‌های بعدی نیز پس از تایید مشاور، وارد فاز دوم مطالعات می‌شویم تا مکان‌یابی پروژه‌های ساحلی مبنی بر ایجاد اماکن اقامتی و رفاهی با سازه‌های مناسب در دستور کار قرار گیرد که این طرحی کم‌نظیر در کشور است و برای نخستین بار انجام می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: با توجه به واگذاری اراضی منطقه غرب و جنوب جزیره در بحث ساخت اماکن اقامتی، این طرح توسعه‌ای، زیرساخت‌های اصلی اجرای طرح‌های بزرگ دیگر را فراهم می‌کند.

ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات نیز پس از سخنان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با احداث مسیرهای جدید و توجه ویژه به زیرساخت‌های مورد نیاز در جزیره نظیر راهسازی، احداث بوستان‌ها، زیباسازی جزیره، ایجاد اسکله‌های تفریحی جدید، فصل تازه‌ای از پیشرفت و رونق جزیره با تاکید بر تقویت گردشگری دریامحور و ساحلی آغاز شده و مردم کیش و گردشگران از مواهب آن برخوردار خواهند شد.

به گفته وی، احداث باند دوم این مسیر مهم و پرتردد موجب اطمینان‌بخشی بیشتر و سلامت سرنشینان در مسیر می‌شود.

انتهای پیام/88060

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول