اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مدرک‌گرایی آفت حوزه‌های علمیه است/توجه جدی به تقویت حوزه‌های علمیه

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در سال‌های اخیر آفت مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه وارد شده است، این مشکل باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب برطرف شود.

مدرک‌گرایی آفت حوزه‌های علمیه است/توجه جدی به تقویت حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در جمع اساتید و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژگی‌های بارز طلبه از نظر اسلام پرداخت و اظهار کرد: هدف یک طلبه این است که از لحاظ معنویت خود را بسازد تا در مسیر تکامل و هدایت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه هر طلبه در درجه نخست باید آراسته از علم و تحصیل باشد تصریح کرد: آنچه که باید به عنوان اساس طلبگی مد نظر قرار دهند کسب علم و تحصیل است و یک طلبه باید مسلط بر علم باشد تا از لحاظ علمی کم و کسر نداشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی معنویت و تهذیب نفس را نیاز عمیق روحانیت و طلبه‌ها برشمرد و گفت: طلبه و روحانیت وظیفه دارند که در راستای تهذیب نفس و تقویت اخلاص و روحیه معنویت خود تلاش ‏کنند.

وی افزود: یک طلبه نباید از این ویژگی غفلت کند همانا طلبه و روحانیونی که صاحب تهذیب نفس و معنویت بوده‌اند کلام و رفتار آنها بیشتر در جامعه اثرگذار بوده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: ویژگی بارز دیگر یک طلبه پایبندی به نظام و انقلاب است طلاب وظیفه دارند پشتیبان و حامی انقلاب باشند و از دستاوردها و آرمان‌های نظام حمایت و دفاع کند.

پورذهبی با انتقاد از مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: در سال‌های اخیر آفت مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه وارد شده است، این مشکل باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب برطرف شود.

وی تصریح کرد: به نظر بنده در حوزه‌های علمیه هیچ کاری مهمتر از کسب علم و تهذیب نفس و تبلیغ دین نیست.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به ضرورت حفظ معنویت و اخلاق در بین طلاب، یادآور شد: انگیزه‌های معنوی در وجود طلاب کاملا نمایان است، سعی کنید این انگیزه حفظ شود چرا که این مولفه مهم، تاثیر به سزایی در روحیه و فراگیری علوم دینی دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اعلام آمادگی در راستای تقویت و تحول حوزه‌های علمیه استان عنوان کرد: حرکت رو به جلو اساتید و مدرسین و طلبه‌ها باید تقویت شود.

پورذهبی اظهار داشت: دفتر نماینده ولی فقیه در قالب چارچوب‌های موجود در بحث تقویت حوزه‌های علمیه، رایزنی‌هایی انجام داده است و سعی می‌کنیم با حضور خود در حوزه علمیه خواهران و برادران اهل تسنن و تشیع در راستای اهداف مورد نظر وقت بیشتری اختصاص بدهیم.

وی در پایان عنوان کرد: هر قانون و دستورالعملی درگذشته مبنی بر کمک و مساعدت مالی از طرف دفتر نماینده ولی فقیه بوده کمافی السابق به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/2330/71/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول