اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

استفاده از استارتاپ‌ها در ردیابی آفت با همکاری فائو

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از به کارگیری استارتاپ‌ها در پایش و ردیابی آفت قرنطینه خارجی کرم برگخوار پاییزه با همکاری فائو خبر داد.

استفاده از استارتاپ‌ها در ردیابی آفت با همکاری فائو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، کیخسرو چنگلوایی  اظهار داشت : عملیات ردیابی آفات قرنطینه خارجی در 9 ماهه سال جاری در سطحی بالغ بر 700 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با نظارت دفتر پایش و تحلیل خطر سازمان و با تعیین برش‌های استانی مربوطه انجام شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان انجام تحلیل خطر واردات اندام‌های گیاهی در خصوص 62 محصول درخواستی  و همچنین ارسال پاسخ به موارد فنی مطرح شده از سوی کشورهای کره جنوبی، ویتنام و اندونزی در خصوص صادرات محصولات لیموشیرین ،سیب ،سیر و کیوی به این کشورها افزود: در این مدت بیش از 13 هزار نمونه از محموله‌های وارداتی شامل نهال، نشاء و پیاز گیاهان زینتی نیز مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اعمال ضوابط قرنطینه‌‌ای و قرنطینه بعد از ورود بر روی حدود 410 هزار محموله نشا، قلمه و نهال وارداتی اظهار داشت: بر روی بیش از  18 میلیون محموله پیاز گیاهان زینتی وارداتی و بیش از یک هزار تن محموله غدد بذری سیب زمینی وارداتی نیز ضوابط قرنطینه‌‌ای اعمال شد.

مهندس چنگلوایی ادامه داد: در نه ماهه سال جاری 49 مورد مجوز فعالیت کلینیک گیاه پزشکی نیز با هدف استفاده از توانمندی بخش خصوصی در انجام امورات قرنطینه گیاهی صادر و یا تمدید گردید.

وی به کارگیری استارتاپ‌ها در پایش و ردیابی آفت قرنطینه خارجی کرم برگخوار پاییزه با همکاری فائو و با استفاده از اپلیکیشن Famews  را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر پایش و تحلیل خطر این سازمان عنوان و تصریح نمود: با تشخیص به موقع در گلخانه‌های قرنطینه بعد از ورود ،حدود 30 هزار نهال مرکبات وارداتی به دلیل آلودگی به ویروئید اگزوکورتیس مرکبات امحاء شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول