اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیر استخدام فرزندان ایثارگر در ادارات هستیم/ نام مسوولی که کوتاهی کند را اعلام می‌کنیم

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه پیگیر استخدام فرزندان ایثارگر در ادارات هستیم گفت: اگر مسوولی در اجرای قانون کوتاهی کند نامش را اعلام می‌کنیم.

پیگیر استخدام فرزندان ایثارگر در ادارات هستیم/ نام مسوولی که کوتاهی کند را اعلام می‌کنیم

احمد عباسیه‌بزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به طرح مجلس برای تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران در استان اظهار کرد: ابتدا این قانون دارای ایراداتی بود که اخیرا توسط مجلس حل شده و مورد تایید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این قانون از سوی دولت به بنیاد شهید و بعد از آن به استاندار ابلاغ شده و لازم‌الاجراست گفت: استانداری همدان نیز به تمام ادارات ابلاغ کرده که تبدیل وضعیت صورت گیرد و در مجموع فرایند کار ابلاغی انجام شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه ادارات استان گزارش کار خود را ارسال کرده‌اند و در حال انجام تبدیل وضعیت هستند افزود: برخی از ادارات ایثارگران خود را شناسایی کرده‌اند و پیگیر ردیف استخدامی هستند تا مشکل موجود را رفع کنند.

وی با تاکید به اینکه فرایند تبدیل وضعیت ایثارگران به طور جدی در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت تمام ایثارگران جامعه هدف ما هستند اما در حال حاضر اولویت‌های در قانون دیده شده و بر اساس آن کار صورت می‌گیرد، ضمن اینکه طرح تبدیل وضعیت استخدامی حتی رزمندگان را هم شامل می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در پاسخ به اینکه آیا تنها افرادی تبدیل وضعیت می‌شوند که قبل از سال ۹۵ مشغول به کار شده‌اند؟ و تکلیف کسانی هم که بعد از این سال وارد ادارات شدند چیست؟ بیان کرد:  فعلا قانون برنامه پنجم است و در حال وضع قانونی هم هستند که مشکل افرادی که بعد از  سال ۹۵ وارد سازمان‌ها شدند، رفع شود.

وی تاکید کرد: هرچند قانون فعلی به صراحت اعلام کرده که افرادی شامل شود که قبل سال ۹۵ وارد ادارات شده‌اند چون طبق برنامه پنجم توسعه است اما بقیه فرایند هم در حال پیگیری است تا مشکلات موجود حل شود و همه افراد بتوانند تبدیل وضعیت شوند.

عباسیه‌بزرگی با بیان اینکه افرادی هم که بعد از سال ۹۵ وارد ادارات شده‌اند استخدام می‌شوند اما هنوز بخشنامه آن اعلام نشده و کار در حال انجام است گفت: این قانون در مرکز در حال پیگیری است تا ابلاغ شود و ما هم پیگیری کنیم. 

وی با تاکید به اینکه ایثارگران ما ولی‌نعمتان در نظام جمهوری اسلامی هستند افزود: هر مسوولی اگر با نگاه جهادی و انقلابی به ایثارگران خدمت کند دقیقا هنر ایثارگران را شبیه خودشان ادا می‌کند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه ایثارگری صرفا در جبهه، جهاد و جنگ نیست عنوان کرد: ایثارگر در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری را هم شامل می‌شود و هر مسوولی که در هر منصبی با منت برای ایثارگران خدمات ارائه ندهد و وظیفه خود را بی‌منت انجام دهد.

وی تصریح کرد: اگر مسوولان تاکنون حقوق قانونی ایثارگران را صرفا در حوزه اشتغال که در قانون به صراحت بیان شده انجام داده بودند امروز یک ایثارگر بیکار نداشتیم.

عباسیه‌بزرگی بیان کرد: اگر مسوولان، ادارات دولتی و برای آنهایی که قانون مشخص کرده سهمیه ۲۵ درصدی استخدام را به طور کامل انجام داده بودند، امروز به صراحت می‌گویم یک ایثارگر بیکار نداشتیم، این کوتاهی ما باعث شده ایثارگران در حوزه اشتغال دغدغه داشته باشند که دغدغه به حقی است.

وی در پاسخ به اینکه برخی از ایثارگران عنوان می‌کنند نباید تنها به قانون برنامه پنجم توسعه اکتفا کرد و مسوولان باید پیگیر تبدیل وضعیت تمام نیروهای ایثارگر باشند در غیر این صورت رفتار آنها خلاف قانون است گفت: این موضوع واقعا حق ایثارگر است، آیا ایثارگر در دوران دفاع مقدس می‌گفت که فعلا کاسبم و اگر جبهه بروم در مغازه‌ام بسته می‌شود و یا کشاورزی می‌گفت که هنوز محصولم را برداشت نکرده‌ام و نباید بروم و یا کارگری که کارش را ترک کرد و در جبهه حضور یافت مگر زمان برای دفاع مشخص کرد که حالا ما برای آنها شرط قائل شویم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه امروز ما مسوولان موظف هستیم بی‌منت و با افتخار به جامعه ایثارگری خدمت کنیم ادامه داد: فرق نمی‌کند ایثارگر قبل از سال ۹۵ سرکار رفته باشد یا بعد از آن؛ وظیفه ما رفع مشکل اشتغال آنهاست.

وی تاکید کرد: هرچند فعلا قانون استخدام به قبل سال ۹۵ برمی‌گردد اما مطمئن باشید کسانی هم که حتی امسال به صورت شرکتی در جایی مشغول به کار می‌شوند طبق قانون حق دارند استخدام شوند.

عباسیه‌بزرگی با بیان اینکه ادارات این موضوع را پذیرفته‌اند و اگر نپذیرند معنا ندارد عنوان کرد: ما به طور جدی پیگیر هستیم و این موضوع را باید بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سازمان‌ها تاکنون کوتاهی کرده‌اند پیگیری خواهیم کرد کار طبق روال پیش رود، اگر هر اداره و دستگاهی بخواهد در خصوص قانون کوتاهی کند به طور جدی و صریح نام آن دستگاه و مسوول مربوطه را معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول