اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

بررسی 9 سال باشکوه سیمئونه در اتلتیکو؛ انقلاب ال‌چولو در طبقه کارگر+فیلم

9 سال پیش در چنین روزی، موفق‌ترین سرمربی تاریخ باشگاه اتلتیکومادرید هدایت این باشگاه را برعهده گرفت و توانست روخی‌بلانکو را به یکی از برترین‌های دنیا بدل کند.

بررسی 9 سال باشکوه سیمئونه در اتلتیکو؛ انقلاب ال‌چولو در طبقه کارگر+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، 9 سال پیش در چنین روزی اتلتیکومادرید قراردادی با «دیگو سیمئونه» امضا کرد و دوران باشکوه این تیم به دستان ال‌چولو آغاز گردید.

مردی که با شور و حرارت در کنار زمین، کل ورزشگاه را به جهنمی برای حریفان بدل می‌کند در دوران بازیگری خود نیز یک گلادیاتور و مرد تنومند در میانه میدان بود. او در دوران بازیگری خود در اتلتیکو، سویا، اینترمیلان و لاتزیو درخشان ظاهر شد و توانست جوایز و افتخارات زیادی را بدست آورد.

سیمئونه با تیم مادریدی به قهرمانی لالیگا و کوپادی‌ری در فصل 1995-96 رسید و در فصل 97-98 با اینترمیلان قهرمان لیگ اروپا شد.در لاتزیو و تیم رویایی اسون گوران اریکسن در سال 1999، سیمئونه به 4 جام سری‌آ ایتالیا، قهرمان سوپرکاپ اروپا، قهرمان سوپرکاپ ایتالیا و جام حذفی ایتالیا دست یافت.

سیمئونه به یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال آرژانتین نیز بدل شد و توانست 2 بار قهرمان کوپا‌آمریکا در سال‌های 1991 و 1993 شود.

دوران مربیگری او با بازیگری‌اش تفاوتی نداشت و همانقدر متعصب و پرشور در کنار خط، تیمش را هدایت می‌کرد. او با اتلتیکومادرید دوران شکوهمند تازه‌ای را ساخت و توانست با نمایشی تدافعی و میل به ضد حمله تمام تیم‌های اروپایی را تسلیم خود کند. به فضای دو قطبی لالیگا و بارسلونا و رئال مادرید پایان داد و در فصل 2013-2014 به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و اتلتیکو را پس از 18 سال به جام رساند.

ال‌چولو در 499 بازی در ترکیب اتلتیکو به 300 برد رسید، 2 بار فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شد و 2 بار اتلتیکومادرید را قهرمان لیگ اروپا کرد. هر بار که قهرمان لیگ اروپا شد توانست در سوپرکاپ اروپا، برنده لیگ قهرمانان را شکست دهد و 2 بار جام سوپرکاپ اروپا را بالای سر ببرد. سیمئونه یک بار نیز قهرمان کوپادی‌ری شد و یک بار نیز با شکست بارسلونا قهرمان سوپرکاپ اسپانیا لقب گرفت.

سیمئونه در دربی مادرید و جنگ طبقه کارگر و سرمایه‌داری نیز پیروز بود و مقابل رئال مادرید آنچلوتی به برتری 4 بر صفر رسید. او رکورددار بیشترین بازی در دربی مادرید به عنوان سرمربی اتلتیکو است و توانسته طی 33 بازی به 9 برد، 10 تساوی و 14 باخت دست یابد. او در لالیگا 4 بار در دربی مادرید برنده بود و 7 بار مقابل رئالی‌ها شکست خورده است.

*خلاصه‌ای از برد 4 بر صفر و یکی از خاطره‌انگیزترین تقابل‌های دربی مادرید را مشاهده کنید.

سیمئونه در تابستان گذشته توانست یک آمار فوق‌العاده در اقتصاد باشگاه اتلتیکومادرید را نیز به ثبت رساند و سود بیش از 417.78 میلیون یورو (طی 7 سال از 2013 تا ابتدای 2020) را به ارمغان آورد.

او در این فصل و با خرید لوئیس سوارس، انقلابی در تاکتیک به وجود آورد و با سیستم 2-5-3 به صدرنشین بلامنازع لالیگا لقب گرفت. او برخلاف سال‌های گذشته در مقابل تیم‌هایی با قدرت بالا،  مالکیت را در اختیار می‌گیرد و با استفاده از کوکه، سائول و یورنته مثلث میانی را می‌سازد. حضور سوارس به فلیکس کمک می‌کند که بتواند نقش مهاجم کاذب را بسیار خوب اعمال کند و با سیال بودن در تاکتیک اتلتیکو موفق به گل‌سازی و گلزنی شود. (گزارشی مفصل از تاکتیک سیمئونه و انقلاب او در این فصل را در اینجا بخوانید)

اتلتیکومادرید با اینکه به نظر می‌رسید با سیمئونه به انتهای خط رسیده ولی فصلی متفاوت و پویا را آغاز کرده است. این تیم اکنون در جدول لالیگا با اقتدار در صدرجدول قرار گرفته و اصلی‌ترین مدعی قهرمانی در لالیگا به شمار می‌رود. روز گذشته مارکا در جلد خود نوشت: آنها باور دارند که می‌توانند قهرمان اسپانیا شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول