اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌و‌گوی مجازی خاجی با نماینده ویژه سوئد در امور یمن

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران امروز در گفت‌و‌گوی مجازی با نماینده ویژه سوئد در امور یمن، بر ضرورت پایان دادن به حملات نظامی برای جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در یمن تاکید کرد.

گفت‌و‌گوی مجازی خاجی با نماینده ویژه سوئد در امور یمن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی امروز (چهارشنبه) در گفت‌و‌گوی ویدئو کنفرانسی با «پیتر سمنی بی» نماینده ویژه سوئد در امور یمن درباره آخرین تحولات سیاسی و وضعیت فجیع انسانی در یمن بحث و تبادل نظر کرد.

در این گفت‌و‌گو دو طرف بر لزوم تداوم همکاری‌های فیمابین به منظور کمک به حل و فصل سیاسی بحران یمن و همچنین بر لزوم عزم جامعه جهانی برای گسترش ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن به ویژه در شرایط شیوع کرونا تاکید کردند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پایبندی دولت نجات ملی یمن به تعهدات خود در توافق استکهلم و اجرای یکجانبه آن، از کارشکنی ائتلاف سعودی در انجام تعهدات خود انتقاد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های جامعه بین‌الملل این توافق احیا و به طور کامل اجرا شود. 

وی همچنین با حمایت از تلاش‌های دبیرکل و نماینده ویژه وی در امور یمن به منظور پیشبرد طرح صلح در یمن، بر ضرورت پایان دادن به حملات نظامی برای جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در یمن تاکید کرد. 

نماینده ویژه سوئد در امور یمن نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات زیاد و تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل سیاسی بحران یمن، ظرفیت دو کشور را برای ایفای نقش فعالانه در این بحران بسیار بالا ارزیابی کرد و خواهان هماهنگی‌های بیشتر در این زمینه شد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران و نماینده ویژه سوئد در امور یمن (+) دوم مهر ماه سال جاری در گفت‌و‌گویی ویدئویی شیوه‌های محتمل ارسال کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم یمن در شرایط کنونی و شیوع کرونا را بررسی کردند.

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی اخیرا در گفت‌و‌گویی عنوان کرد که تهران امیدوار است که کشورهای منطقه، آمریکا و دشمنان یمن بفهمند جنگ نمی‌تواند راه‌حل یمن باشد و طرح ابتکاری ایران به عنوان راه‌حلی اساسی همچنان روی میز است. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول