اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بهره برداری از دو هزار واحد مسکن محرومان تا پایان سال در ایلام

به منظور جلوگیری و کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز، ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای محرومان که ۲ هزار واحد مسکن آن تا پایان سال مالی جاری در استان ایلام ساخته می‌شود.

بهره برداری از دو هزار واحد مسکن محرومان تا پایان سال در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام امروز در نشست هماهنگی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز استان ایلام که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دیگر مسوولان استانی برگزار شد، با اعلام این خبر که ۲ هزار واحد مسکن محرومان تا پایان سال مالی جاری در این استان ساخته می‌شود،اظهار داشت: برای جلوگیری و کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز، در مجموع ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان ساخته می‌شود.

وی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در استان افزود: مسوولان، مدیران، شهرداری و دستگاه‌ قضا از طریق مبادی قانونی از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان ممانعت کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی از عوامل بازدارنده ساخت و سازهای غیر مجاز این است که اگر چنانچه در این راستا هر شخصی تخلف کرد کمسیون ماده ۱۰۰ طبق قانون با فرد متخلف برخورد کند.

وی افزود: اگر چنانچه در سطح شهرهای استان بنایی غیرمجاز درحال ساخت بود مسوولان مربوطه و دستگاه قضا باید ضمن جلوگیری و ممانعت از ادامه ساخت این ملک، از طریق همکاری با بانک عامل از پرداخت تسهیلات و اقساط وام به فرد متخلف ممانعت کنند.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز مصداق بارز تضییع حقوق شهروندی است، تاکید کرد: باید از ساخت و سازهای خارج از اراضی و کاربری مصوب در همه شهرهای استان به ویژه شهر ایلام جلوگیری شود.

وی افزود: جلوگیری از ساخت آپارتمان‌ها، ساختمان‌ها و بناهای غیر مجاز در واقع تحقق شعار عدالت اجتماعی و گامی مهم در راستای حفظ حقوق افرادی خواهد بود که به صورت کاملا قانونی اقدام به ساخت مسکن می‌کنند. 

استاندار ایلام با بیان اینکه باید با ساخت آپارتمان‌ها و بناهای خارج از سقف پروانه برخورد قانونی شود، گفت: شهرداران همه شهرهای استان بر حسب وظایف قانونی خود با همکاری دستگاه قضا در برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد قاطع کنند.

سلیمانی‌دشتکی ترویج ساخت و سازهای غیر مجاز در هر منطقه از استان را در واقع مصداق حقیقی تضییع حقوق مردم دانست و افزود: ساخت بناهای غیر مجاز از یک سو موجب از بین رفتن حقوق شهروندی شده و از سوی دیگر گسترش آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت‌.

وی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاهای استان نیز اضافه کرد: برای جلوگیری از ساخت بناهای غیرمجاز در روستاها بایست از ظرفیت‌ها و نقش بازدارندگی کمسیون ماده ۹۹ استفاده کرد.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول