اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمله سایبری علیه سومین ناشر بزرگ روزنامه و مجله درآلمان

گروه رسانه‌ای «فانکه» اعلام کرد هدف حمله سایبری در همه دفاترش در شهرهای مختلف آلمان قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص در جریان است.

حمله سایبری علیه سومین ناشر بزرگ روزنامه و مجله درآلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آن که گروه رسانه‌ای «فانکه» آلمان امروز چهارشنبه اعلام کرد هدف حمله سایبری سراسری از جمله علیه تحریریه‌ها و چاپخانه‌هایش قرار گرفته، پلیس آلمان اعلام کرد در حال تحقیق در این خصوص است.

به گزارش شبکه «آرتی»، این گروه رسانه‌ای که سومین ناشر بزرگ روزنامه و مجله در آلمان با بیش از ۵۰۰ نوع نشریات در هشت کشور جهان است، اعلام کرد سیستم‌های مرکزی فناوری اطلاعات آن در حمله روز سه‌شنبه هدف قرار گرفته که در نتیجه آن همه مقرهای اصلی آن در بایرن، برلین، هامبورگ، نیدرزاکسن، نوردراین-وستفالن و تورنگن تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

بنابر این گزارش، پلیس در شهرهای غربی کلن و اسن تحقیقاتی را درباره این حملات آغاز کرده و پلیس ایالتی متخصص نیز در این تحقیقات مشارکت دارد. هنوز گستردگی این حملات مشخص نیست.

این گروه رسانهای در بیانیه‌ای اعلام کرد: عاملان حمله داده‌های مربوط به سیستم‌های آی‌تی گروه رسانه‌ای فانکه را رمزگذاری کرده‌اند.

رسانه‌های محلی گفته‌اند در نتیجه این حملات کارکنان این شرکت نتوانسته‌اند وارد سیستم‌های داخلی آن شوند یا به ایمیل‌های خود دسترسی پیدا کنند.

بنابر برخی گزارش‌ها، احتمال می‌رود این هک با استفاده از باج‌افزارها انجام شده باشد که در آن هکرها ایملی‌های فیشینگ با پیوست‌های حاوی کد مخرب می‌فرستند و بعد کارمندان ناخواسته آن کدها را دانلود می‌کنند. این کدها سپس در سیستم‌های شرکت‌ها پخش می‌شوند و بعد هکرها می‌توانند اقدام به رمزگذاری کنند و در ازای آزاد کردن اطلاعات، درخواست باج کنند.

شعبه اسن این رسانه از سه میلیون و سیصد هزار خواننده خود به دلیل این اختلال عذرخواهی و اعلام کرد هزینه‌های دسترسی را لغو کرده تا مردم بتوانند به نسخه‌های الکترونیکی نشریات به صورت رایگان دسترسی پیدا کنند.

این شرکت همچنین اعلام کرد در حال بررسی برای رفع مشکل است و کارگروهی از کارشناسان آی تی و قانونی برای تحقیق تشکیل داده و شکایتی هم مطرح کرده است.

این گروه رسانه‌ای صاحب دومین روزنامه پرخواننده آلمان «برلینر مورگن پست» است.

بنابر گزارش‌ها، شرکت‌های بزرگ سوئدی هم اخیرا هدف حمله سایبری قرار گرفتند و اطلاعات زیادی از آنها به سرقت رفت. بر اساس گزارش رسانه‌ها، گمان می‌رود که این حملات سایبری از ماه مارس سال جاری (فروردین) انجام شده و تاکنون شناسایی نشده بود.

سازمان حوادث غیرنظامی سوئد این حملات را بسیار جدی توصیف کرده و از شرکت‌های سوئدی که نرم افزار Solarwinds‌ را نصب کرده‌اند خواست تا فورا کدهای مشکل دار را حذف کنند.

از سوی دیگر، در روزهای اخیر رسانه‌های آمریکایی گزارش‌های زیادی درباره نفوذ هکرها به سازمان‌های دولتی در آمریکا با استفاده از نرم‌افزار شرکت «سولار ویندس» مستقر در تگزاس منتشر کردند.

طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، هکرها به چندین وزارتخانه و نهاد فدرال از قبیل «سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا» نفوذ کرده‌اند. سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یکی از سازمان‌های فدرال است که نظارت بر زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای این کشور را برعهده دارد.

نفوذ هکرها به نهادها و سازمان‌های مختلف آمریکایی به قدری جدی بوده که هنوز تخمین درستی از گستردگی، شدت، پیچیدگی و میزان خسارات وارد شده در نتیجه آن قابل شناسایی و ارزیابی نیست و نهادهایی را مثل وزارت امنیت داخلی آمریکا درگیر کرده که خود مسئول امنیت سایبری سازمان‌ها و گزارش چنین رخدادهایی هستند.

آمریکا مدعی است که هکرهای روس پشت پرده این حملات سایبری به سازمانهای دولتی ایالات متحده بوده که البته مسکو تمامی این ادعاها را رد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول