اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای سنتکام: حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد برای گرفتن تلفات بود

سازمان تروریستی سنتکام با ادعای اینکه ایران را مسئول هر حمله‌ای به سفارتخانه آمریکا در بغداد می‌داند، گفت در حمله راکتی شامگاه یکشنبه هیچ قصدی برای اجتناب از تلفات نبود.

ادعای سنتکام: حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد برای گرفتن تلفات بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده» موسوم به سنتکام بدون ارائه هیچ مدرکی، ایران را به دست داشتن در حمله راکتی اخیر به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد.

در بیانیه سنتکام که در وبگاه این سازمان تروریستی قرار گرفته، ادعا شده است: «حمله راکتی بیستم دسامبر ۲۰۲۰ به منطقه سبز در بغداد، قریب به یقین توسط یک گروه شبه‌نظامی یاغی مورد حمایت ایران انجام شده است».

این سازمان با ادعای اینکه ۲۱ راکت شلیک شده به سفارت آمریکا هیچ مجروح یا کشته‌ای برجای نگذاشت، گفت: «این حمله به ساختمان‌های مجتمع سفارتخانه آمریکا آسیب زد و مشخص است که تمایلی برای اجتناب از تلفات نداشته است».

سنتکام در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس خود، ضمن متهم کردن ایران به حمایت و هدایت گروه‌های شبه‌نظامی در عراق برای آسیب زدن به منافع آمریکا، افزود: «ایالات متحده، ایران را مسئول مرگ هر آمریکایی در پی اقدامات این گروه‌های شبه‌نظامی یاغی می‌داند».

سفارت آمریکا در بغداد پس از حمله راکتی یکشنبه شب در بیانیه‌ای گفته بود: «راکت‌هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت». بر اساس بیانیه صادر شده از سفارت آمریکا، خسارات اندکی بر اثر این حمله به ساختمان این سفارتخانه وارد آمد؛ اما این حمله تلفات جانی برجای نگذاشت.

بیانیه سنتکام در حالی است که «فرانک کنث مک‌کنزی»، فرمانده این سازمان تروریستی شامگاه قبل مدعی شد که واشنگتن به دنبال دامن زدن به تنش‌ها و درگیری با ایران نیست.

با این حال، یک منبع مطلع می‌گوید مقام‌های ارشد امنیت ملی آمریکا شامگاه چهارشنبه بر سر طیفی از گزینه‌های پیشنهادی به رئیس‌جمهور این کشور جهت ممانعت از تداوم حملات علیه نظامیان یا دیپلمات‌های آمریکایی در عراق به توافق رسیده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول