اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

توصیه خطیب زاده به ترامپ: از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در روزهای پایانی حیاتت در کاخ سفید بپرهیز

سخنگوی وزارت خارجه به ترامپ توصیه کرد که از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند و گفت: ایران دولت آمریکا را مسئول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می داند.

توصیه خطیب زاده به ترامپ: از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در روزهای پایانی حیاتت در کاخ سفید بپرهیز

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در واکنش به گزافه گویی‌ها و ادعاهای ترامپ و همچنین بخش امور عمومی فرماندهی سنتکام علیه ایران اظهار داشت: اینگونه اظهارات و اتهام‌زنی‌های تکراری، بی‌اساس و ساختگی در قالب فرافکنی‌های مرسوم‌کاخ سفید قابل ارزیابی بوده و با هدف تحت الشعاع قرار دادن شرایط بسیار سختی است که ترامپ در آن قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد  اتهامات ترامپ و سنتکام، عنوان کرد: همانگونه که بارها اعلام شده حمله به اماکن دیپلماتیک و مسکونی مردود است و در این موضوع خاص انگشت اتهام به سوی خود آمریکا و شرکا و متحدان آن در منطقه است که به دنبال افزایش تنش و فتنه انگیزی‌های جدید هستند.

* پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش 

خطیب زاده تصریح کرد: همانگونه که پیش از این نیز گفته‌ایم پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش بوده و لذا رژیم آمریکا بهتر است برای توجیه فتنه‌انگیزی‌های خود از سناریوهای باورپذیرتری کمک بگیرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان با هشدار جدی به رئیس رژیم آمریکا، توصیه کرد از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند و افزود: جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا را مسئول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می‌داند.

به گزارش فارس، ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده بامداد امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیتر خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد و در این توئیت نوشت: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس تهدید کرد: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. بازنگری کنید».

البته این گزافه گویی با واکنش صبح امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مواجه شد. (اینجا بخوانید)

این اتهامات بی اساس ترامپ پس از آن صورت می گیرد که در پی حمله راکتی اخیر به منطقه سبز بغداد مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز اتهاماتی بی پایه علیه ایران مطرح و بیانیه ای صادر کرده بود که این ادعاهای بی اساس از سوی سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه رد شد. او عصر (دوشنبه) در پاسخ به اتهامات تکراری مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که ایران را در پشت پرده حملات راکتی یکشنبه به منطقه سبز بغداد خوانده، در توئیتی نوشت: اتهامات ضدایرانی پامپئو را که آشکارا با هدف تنش‌آفرینی طرح شده، قویا رد می‌کنیم.ایران هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک را مردود می‌داند. حضور نظامی ایالات متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه ماست. هیچ میزانی از تحریف نمی‌تواند آمریکا را از شرارت‌هایش مبرا کند.

منطقه الخضراء بغداد شامگاه یکشنبه هدف حمله حداقل هشت راکت قرار گرفت که به دنبال آن سفارت آمریکا با تایید این حمله گفت که سامانه سی‌رام مستقر در سفارتخانه این راکت‌ها را دفع کرده است و تنها تلفاتی مادی به ساختمان‌های مسکونی موسوم به القادسیه در منطقه الخضراء وارد شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول