اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

89 درصد زنجانی‌ها کارت ملی هوشمند دارند

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: 89 درصد واجدین شرایط در استان، کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند.

89 درصد زنجانی‌ها کارت ملی هوشمند دارند

سیدعلی شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با گرامیداشت روز ملی ثبت‌احوال، اظهار کرد: ثبت‌احوال در کنار ثبت به هنگام وقایع حیاتی، پروژه صدور کارت هوشمند ملی را برعهده دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره اینکه اقدامات لازم برای کاربردی کردن کارت ملی را در دستور کار دارد، عنوان کرد: با این اقدام زمینه‌سازی دولت الکترونیک در دستور کار است.

وی ثبت‌احوال یکپارچه و منسجم در جهان را مربوط به قرن نوزدهم میلادی دانست و افزود: در ایران تاسیس ثبت احوال در جلسه ۳۰ آذرماه ۱۲۹۷ هجری‌شمسی به تصویب هیأت‌ وزیران رسید.

شفیعی با اشاره به تاریخچه تاسیس ثبت‌احوال زنجان، یادآور شد: ثبت‌احوال شهرستان زنجان در سال ۱۳۰۵ تاسیس و نخستین سند به نام میرزا محمودخان صفوی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۹ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی دریافت کردند، اضافه کرد: در استان زنجان ۹۴ هزار و ۴۶ نفر هنوز برای دریافت کارت هوشمند اقدام نکردند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان تعداد 38 ایستگاه‌ کاری فعال کارت هوشمند ملی دایر است، عنوان کرد: تا به امروز ۷۵۵ هزار و ۱۸۳ فقره درخواست برای کارت هوشمند در استان اخذ شده است.

وی گفت: تعداد واجدین شرایط استان برای دریافت کارت هوشمند ملی ۸۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر هستند. 

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول