اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح جامع شهر اراک بعد از ۱۶ سال ابلاغ شد

استاندار مرکزی گفت: طرح جامع شهر اراک که تمامی نیازهای استان در این طرح گنجانده شده است بعد از ۱۶ سال از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

طرح جامع شهر اراک بعد از ۱۶ سال ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیدعلی آقازاده صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: روز گذشته بعد از ۱۶ سال طرح جامع شهر اراک که تقریباً تمامی نیازهای استان در این طرح آمده است پس از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

وی افزود: این طرح که مطالعات زیادی روی آن صورت گرفته می‌تواند تا ۱۰ سال آینده افق روشنی برای اراک داشته باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن بیان کرد: این طرحی ملی است که نباید از هیچ ارگان و شخص و سمتی کوتاهی دیده شود و باید این موضوع مهم در استان اجرایی شود.

آقازاده با بیان اینکه در سال گذشته بابت تأمین زمین مشکلاتی به وجود آمده بود ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر هیچ نقطه‌ای در استان با کمبود تأمین زمین مواجه نیست و در این خصوص مشکلی برای متقاضیان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استان در سال جاری گام‌های مؤثری در خصوص تأمین زمین برداشته است اضافه کرد: شهرداری‌ها نباید به دلیل تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه که دولت پرداخت آن را تقبل کرده در صدور پروانه‌ها تعلل و مانع‌تراشی کنند و باید تمام تلاش خود را در راستای تحقق این اقدام ملی به کار گیرند البته فرمانداران نیز باید این مسئله را پیگیری کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برگه واگذاری که توسط سازمان راه و شهرسازی و یا بنیاد مسکن در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر صادر می‌شود قانونی بوده و حکم سند را دارد.

بیش از ۱۶ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن حائز شرایط بودند

مدیرکل راه و ‌شهرسازی استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۲۱ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن مختص به استان بوده گفت: تاکنون ۴۰ هزار و ۷۴۱ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۹۲ نفر حائز شرایط بودند و ۵ هزار و ۲۴۷ فقره واریز وجه نیز انجام شده است.

احمد مرزبان با بیان اینکه زمین برای ۱۶ هزار و ۴۴ واحد در قالب ۱۶۶ پروژه در استان تعریف شده گفت: در شهرستان اراک ۹ هزار و ۸۶۴ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد پنج هزار و ۲۰۰ نفر واجدالشرایط بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان اراک به یک هزار و ۸۵۰ نفر زمین تعلق گرفته و از این تعداد ۱۵۰ نفر هنوز وجه خود را پرداخت نکردند، افزود: در ساوه نیز از ۵ هزار و ۲۲۸ نفری که ثبت نام کردند دو هزار و ۶۰۰ نفر شرایط لازم را کسب کرده و یک هزار ۲۳۰ نفر نیز واریزی داشته‌اند.

مسکن محرومان به نیازمندان واقعی تعلق بگیرد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه طرح‌هایی که در راستای خانه‌دار شدن افراد کم‌درآمد و نیازمند مطرح می‌شود حرکت خوبی است که باید با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و با اقدام جهادی و روحیه انقلابی به ثمر بنشیند.

سردار محسن کریمی اظهار کرد: مسکن محرومان باید به نیازمندان واقعی تعلق بگیرد و دست افراد سودجو باید از این امتیازی که به محرومان تعلق گرفته کوتاه بماند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد جان بر کف که در جنگ تحمیلی حضور داشتند و به‌عنوان قهرمانان ملی از آنها یاد می‌شود متأسفانه امروز محل مناسبی برای سکونت ندارند که این جای تأسف دارد و زیبنده این افراد نیست افزود: البته کار شناسایی این افراد صورت گرفته و اعتباراتی هم در قالب بسیج سازندگی برای تأمین مسکن آنها در نظر گرفته شده است.

اختصاص دو هزار واحد مسکونی برای محرومان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت:  در استان دو هزار واحد مسکونی برای محرومان در نظر گرفته شده در اجرای این طرح موانع و مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تلاش‌های مؤثری برای تحقق به‌موقع این طرح شود.

محمدرضا رضافرح اظهار کرد:  تاکنون یک ‌هزار و ۱۸۸ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که فقط ۴۸۶ واحد منجر به عقد قرارداد شده است از بانک‌ها درخواست داریم که تلاش‌های بیشتری در این خصوص صورت دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول