اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کدام روستاهای خوزستان مشکل آنتن دهی اینترنت دارند؟/ آموزش آنلاین غریبه‌ای در مناطق روستایی

پس از مطالبه فارس از وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه «دانش آموزان بسیاری از روستاهای خوزستان به دلیل آنتن‌دهی ضعیف اینترنت از آموزش آنلاین محروم هستند» به درخواست وزیر روستاهای فاقد اینترنت یا دارای اینترنت ضعیف شناسایی شدند.

کدام روستاهای خوزستان مشکل آنتن دهی اینترنت دارند؟/ آموزش آنلاین غریبه‌ای در مناطق روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من» هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد

« لزوم ارتقاء شبکه اینترنت روستاهای شهرستان ایذه » یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

 

پس از پیگیری خبرنگار فارس و وعده مسوولان برای حل این معضل در روستاهای ایذه،  (ارتقاء شبکه اینترنت روستاهای شهرستان ایذه تا پایان سال)  شاهد حجم بالایی پیام های دریافتی از دیگر مناطق روستایی خوزستان بودیم.

با مطالبه و پیگیری خبرنگار فارس از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه «دانش آموزان بسیاری  از روستاهای خوزستان(بخش غیزانیه، روستاهای ایذه، اندیکا، و...) به دلیل آنتن‌دهی ضعیف اینترنت از آموزش آنلاین محروم هستند»

وزیر ارتباطات در تماسی با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از آن درخواست کرد که این موضوع در کمترین زمان ممکن بررسی و مشکل روستاها رفع شود.

روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار فارس در اهواز در این رابطه اظهار کرد: پروژه هوشمندسازی مدارس سراسر خوزستان جهت بهرمندی آموزگاران و دانش‌آموزان در مناطق شهری و روستایی اجرا شده است، همچنین برنامه‌ریزی توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات uso وزارت در دستور کار قرار دارد.

در ادامه از خبرنگار خبرگزاری فارس درخواست شد چنانچه روستای خاصی مد نظر است جهت رسیدگی اعلام کند

بر همین اساس، طبق تحقیقات میدانی خبرنگار فارس  برخی از روستاهای فاقد اینترنت یا دارای اینترنت ضعیف در خوزستان شناسایی شد.

 

روستاهای اندیکا

 طب گزارش‌های میدانی فارس مشخص شد در شهر اندیکا منطقه شلا(شامل هفت روستا)، منطقه شاهزاده عبدالله(حدود پنج روستا با جمعیت زیاد) مناطق زیادی از بخش چلو با حدود 17 هزار جمعیت، بخش سوسن، دهستان سوسن، روستای شاه عبدالله عموری، روستای سرتیوک و پیرموسی در مسیر باغملک قبل هفتکل از نعمت اینترنت محروم هستند.

بخش صیدون

به گفته یکی از شهروندان بخش صیدون: در این منطقه به دلیل نبود اینترنت دانش‌آموزان و معلمان را در یک خوابگاه قرار می‌دهند تا بتوانند به آن‌ها درس بدهند این در حالی است که یکی از معلمان به کرونا مبتلا شده است.

وی افزود: اعتباراتی که برای راه‌اندازی دکل  نیاز است حدود سه و نیم میلیارد ریال است که در حال حاضر  پیگیری اعتبار مورد نیاز از طریق نماینده مجلس در حال انجام است.

ایذه

روستاهای بخش مرغا سوسن و دهدز اکثر آنها بدون اتصال اینترنت هستند

روستاهای اندیمشک

روستاهای کلگدره 1و 2 و جهانگیر خانی بخش الوار گرمسیری با جمعیتی بالغ بر یکهزارو 500  نفر از توابع از آنتن دهی ضعیفی برخوردار است.

به گفته اهالی اینترنت در منازل E بوده و  و بیرون از منزل در بعضی نقاط H و بعضی نقاط G4 می‌شود و در برخی ساعات روز از رو‌مینگ‌های وب استفاده می‌کنند.

حدود 150 دانش آموز داریم که برای ادامه تحصیل به اینترنت نیاز دارند این در حالی است که آنتن دهی یا ضعیف یا دسترس نیست و یا زمان استفاده از نت یا صدا نا مفهوم است.

در این منطقه دکل مخابراتی وجود ندارد و از دکل های مخابراتی روستاهای اطراف استفاده می‌کنیم.

مسوولان هم گفته‌اند: شرکت مخابرات خصوصی است و قصدی برای رفع این مشکل نداریم از طرفی پیگیری از طرف مسوولان روستایی ضعیف است.

البته شرکت ایرانسل قول‌هایی برای رفع این مشکل داده اما مراحل اولیه توسط مسوولان روستایی هنوز طی نشده است.

 

بخش غیزانیه

حمزه مقدم عضو شورای روستای عوده نیز در این رابطه می‌گوید: بسیاری از روستاهای بخش غیزانیه علاوه بر نداشتن اینترنت مشکل آنتن دهی نیز دارند.

وی با اشاره به نام این روستاها، افزود: این روستاها شامل طویله بزرگ، طویله یباره، طویله کواکب، طویله سید جعفر، شریفه 1 و 2، غدیر حسبه، هور سید یوسف، روزنه، ابوکبیریه، طویله سید طاهر، حلوه حامع، عین مجیبل، حلوه فای، بتره ساختمان، ام الدیای، سودان، مسلمیه، ابویرو، عویفی، شمه، حمیره، یحیشه، عین الزمان، کریدی، سلمانه، خیط الرمله، منیثر، ایستگاه خسروی و... است.

عضو شورای روستای عوده گفت: در این خصوص این مشکل با مدیر کل مخابرات استان نیز صحبت کرده‌ایم اما وی فقط 16 روستا را دارای مشکل آنتن‌دهی اعلام کرد و روستاهای داری آنتن ضعیف را جزو روستاهای برخوردار به لحاظ آنتن دهی برشمرد.

روستاهای اطراف بستان

در بستان نیز  روستاهایی که مشکل آنتن‌دهی اینترنت دارند شامل،  روستاهای ام الدبس، میهن آباد، رمیم، فنیخی، تیل، دفار، کَسِر و خود شهر بستان هستند.

روستاهای هویزه

منصور سیلاوی بخشدار نیسان با بیان اینکه 90 درصد روستاهای اطراف بخش نیسان مشکل آنتن‌دهی اینترنت دارند، اظهار کرد: بسیاری از روستاهای بخش نیسان  و مرکزی شامل جفیر، هور عاگول، جفیر یک و دو، سمیده، معرض، یزد نو، ظهیریه، و...

وی افزود: در خصوص این مشکل بارها با اداره مخابرات مکاتبه شده اما تا کنون این مشکل رفع نشده است.

بخشدار نیسان با اشاره به مشکل آموزش آنلاین در این روستاها، گفت: اغلب دهیاران روستاها برای حل مشکل آنتن‌دهی اینترنت به ما مراجعه می‌کنند.

بخش گمبوعه

احمد آبوعشیره بخشدار گمبوعه در رابطه با مشکل آنت‌دهی در روستاهای گمبوعه، اظهار کرد: در روستاهای بخش گمبوعه هم در اپراتور همراه اول  و ایرانسل مشکل داشتند که پس از مکاتباتی که انجام شد یکسری تغییرات جزئی انجام شد اما نتایج مورد نظر ما هنوز حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه آنتن دهی هنوز در برخی روستاها ضعیف است، افزود: اکنون که تدریس به صورت آنلاین شده است استفاده از اینترنت بسیار ضرورت پیدا کرده است.

بخشدار گمبوعه گفت: آنتن دهی اپراتور همراه اول در دو روستای طویبه و جزبه و در روستاهای پایین دست آنتن دهی اپراتور ایرانسل در روستای فرسیه و ملیحه یک مشکل دارد.

 روستاهای ویس

داوود جباری بخشدار ویس نیز می‌گوید: اکنون سه آنتن‌ در روستاهای ما اضافه شد که از نظر آنتن دهی همراه اول مشکلی نداریم اما به لحاظ آنتن دهی اپراتور ایرانسل مشکل داریم.

شعیبیه

گفته می‌شود مشکل اینترنت اکثر روستاها در شعیبیه رفع شده اما در شرق شعیبیه روستای ابو گرانیه یک و دو  در غرب شعیبیه روستای شیخ حسین هنوز مشکل اینترنت آن‌ها رفع نشده است.

 

روستاهای بخش مرکزی

سید سعید جعاوله عضو روستای سید سعد در رابطه با مشکل آنتن‌دهی روستاهای بخش مرکزی می‌گوید: تمام روستاهای بخش مرکزی در حاشیه رودخانه دز اینترنت آن‌ها ضعیف است.

وی افزود: با توجه به نزدیکی روستای الهایی و شعیبیه و وجود دکل مخابراتی در این روستا اغلب اهالی برای اینکه اینترنت قوی داشته باشند در نزدکی این دکل‌ها می‌روند.

عضو روستای سید سعد در رابطه با چگونگی استفاده دانش‌آموزان از اینترنت در زمان آموزش آنلاین، گفت: تمام دانش‌آموزان برای اینکه اینترنت آن‌ها قوی شود در زمان تدریس آنلاین بالای پشت بام منازل خود می‌روند.

با توجه به اینکه آموزش و تدریس در سال تحصیلی 00-99 به صورت آنلاین آغاز شد تقویت اپراتورهای شرکت‌های مختلف مخابراتی در مناطق مختلف بیش از پیش ضرورت پیدا کرد.

این در حالی است که روستاهای بسیاری در استان وجود دارند که دانش‌آموزان آن‌ها به دلیل مشکلات اینترنتی نتوانسته از آموزش آنلاین بهره  لازم را ببرند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول