اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آخرین وضعیت پرونده تخلفات منطقه آزاد اروند/ حضور نماینده سازمان بازرسی در مجلس برای بررسی بودجه

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره آخرین وضعیت پرونده منطقه آزاد اروند گفت: چندین گزارش تاکنون به مرجع قضایی درباره تخلفات منطقه آزاد اروند داده‌ شده که گزارش اخیر آن نیز منجر به بازداشت مدیرعامل منطقه آزاد اروند شد.

آخرین وضعیت پرونده تخلفات منطقه آزاد اروند/ حضور نماینده سازمان  بازرسی در مجلس برای بررسی بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام حسن درویشیان پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از دو شهرک صنعتی بجنورد در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه سال آینده اظهار کرد: پس از سال‌ها خوشبختانه کمیسیون تلفیق اختصاص یک کرسی به سازمان بازرسی را مصوب کرد و از شنبه نماینده این نهاد در کمسیون تلفیق مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس ایرادات وارده توسط مجلس به بودجه سال آینده رفع شود و این اقدام در فضای کمیسیون تلفیق می‌افتد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به ایرادات سازمان بازرسی نسبت به بودجه سال آینده از ارائه تفصیلی آن در  جلسات کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.

درویشیان از ابلاغ سند ارتقا یافته تحول قوه قضاییه حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز گذشته خبر داد.

وی در ادامه افزود: نقش سازمان بازرسی در این دوره دوم تحولی در مقایسه با گذشته بسیار پررنگ‌تر دیده‌شده که اعمال وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن اجرای از اهم آن است.

رئیس بازرسی کل کشور گفت: نکات مهم در این سند تأکید بر نظارت‌های الکترونیک و عدم توقف بر نظارت‌های سنتی است.

وی ادامه داد: به دنبال ارتقا زیرساخت‌های و دسترسی به سامانه‌های اجرایی در حوزه‌های مالی، پولی، بانکی و گمرکی است که با دسترسی سازمان بازرسی و نظارت به لحظه این مجموعه در فرآیندها و عملیات‌های دستگاه‌های اجرایی عملیات نظارتی را اجرایی می‌کند.

درویشیان خاطرنشان کرد: شاهد تحول در نحوه نظارت خواهیم بود و این تحول در استان‌ها نیز قابل‌مشاهده خواهد بود زیرا استان‌ها بخش مهم و اساسی سازمان بازرسی است و بازرسی‌های استانی نیز دچار تحول خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت پرونده منطقه آزاد اروند گفت: چندین گزارش تاکنون به مرجع قضایی درباره تخلفات منطقه آزاد اروند داده‌ شده که گزارش اخیر آن نیز منجر به بازداشت مدیرعامل منطقه آزاد اروند شد.

درویشیان در انتها گفت: تعدادی دیگر از متهمان در این پرونده هست که پیگیری و رسیدگی به اتهامات در حال انجام است و علی‌رغم فشارها به قوه قضاییه، اما قوه قضاییه تحت تأثیر فشارها قرار نگرفته و با هیچ‌گونه فشاری از اجرای عدالت و قانون عدول نمی‌کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول