اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز/نبود ردیف اعتباری مهم‌ترین مشکل جشنواره است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز در سال جاری خبر داد.

برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز/نبود ردیف اعتباری مهم‌ترین مشکل جشنواره است

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، عبیدالله رستمی ظهر امروز در نشست با فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به برگزاری 16 دوره تئاتر کردی سقز که با استقبال بسیار خوب هنرمندان مناطق کردنشین روبرو بوده است، بر همکاری به منظور برگزاری دوره هفدهم تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: نداشتن ردیف اعتباری، بزرگترین مشکل 16 دوره جشنواره تئاتر کُردی بوده و تاکنون این مشکل رفع نشده است.

وی افزود: در طی این چند دوره این جشنواره به همت فرمانداری، شورا و شهرداری، هنرمندان حوزه تئاتر و ارشاد استان برگزار شده است.

ضرورت تعیین ردیف بودجه برای جشنواره تئاتر کُردی سقز

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز هم بر ضرورت تعیین ردیف بودجه برای برگزاری جشنواره تئاتر کُردی تاکید کرد.

کامیل کریمیان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کُردی یک برند فرهنگی و هنری برای این شهرستان با قدمت است، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تا سازوکار لازم برای برگزاری این رودیداد را فراهم کند.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن اعتبار برای برگزاری این رویداد مهم از طریق سازمان برنامه و بودجه استان و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و در صورتی که اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این رویداد تامین شود، جشنواره هفدهم سال 1400 برگزار خواهد شد.

فرماندار سقز افزود: به تناسب بودجه هر ساله اعتبار مناسب در شهرستان سقز برای حوزه فرهنگ و هنر اختصاص یافته است و بایستی اداره فرهنگ و ارشاد سقز هم به تمام حوزه ها توجه کند.

فاتح بادپروا، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان هم با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره به عنوان برندی در عرصه هنر، بر برگزاری مستمر این جشنواره و برگزاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی کردی تاکید کرد.

هیوا حاج‌محمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم عنوان کرد: برای برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز بیش از 500 میلون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول