اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خرداد سال آینده خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل می‌شود

استاندار گیلان با تأکید بر صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح موردنیاز راه‌آهن رشت انزلی کاسپین صادر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با مساعدت سازمان برنامه‌وبودجه کشور ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر افزون بر ۵۰ میلیارد تومان ماه گذشته به این پروژه تزریق‌شده است.

خرداد سال آینده خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعه ۶ راه‌آهن رشت کاسپین انزلی با بیان اینکه با تکمیل این خط ریلی اقتصاد استان را با رشد چشمگیری مواجه می‌کند، اظهار کرد:بر اساس آمار قطعه ۶ این راه‌آهن از کیلومتر ۱۸۵ آغاز و مساز قطع جاده رشت- فومن از روستاهای کمسار پس ویشه و کفرود عبور و سپس به پایان می‌رسد.

وی با اشاره بهدجزئیات ساختاری ۶ راه‌آهن رشت کاسپین انزلی گفت: طول این قطعه نزدیک به ۱۷ کیلومتر و ۹۴ آبرو و به طول ۳۱۳ متر و هشت پل خاص به طول ۲۷۳ متر در این پروژه اجرا می‌شود.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه یکی از مهم‌ترین گام‌های اتصال ریلی در استان انجام‌شده است، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته یکی از مهم‌ترین گام‌ها و پروژه‌های نهایی و در نیمه دوم شهریورماه اتصال ریلی خلیج‌فارس به دریای خزر با ریل‌گذاری راه‌آهن رشت- کاسپین- انزلی به طول ۴۰ کیلومتر انجام شد و این روند ادامه دارد.

زارع یکی از اهداف اتصال قطعه ۶ راه‌آهن رشت کاسپین انزلی را اتصال مرکز استان به دریای کاسپین دانست و افزود: اجرایی شدن این خط ریلی با اعتبارات عمرانی ملی و به‌عنوان بخشی از طرح راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی شروع‌شده و با اتمام این طرح مرکز استان به منطقه گردشگری کاسپین متصل می‌شود.

وی با تأکید بر تأثیر مؤثر اتصال خط ریلی راه‌آهن رشت کاسپین انزلی بر حمل‌ونقل داخلی، خارجی و بار و مسافر تصریح کرد: این پروژه ازنظر ایجاد یک بزرگراه ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج‌فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشور‌های همسایه ایران بسیار اساسی و مهم بوده و منجر به ایجاد اشتغال پایدار در استان می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان مهم‌ترین مشکل در اجرای پروژه راه‌آهن رشت کاسپین انزلی را تأمین مصالح و شرایط اقلیمی دانست و گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد پروژه همچنان حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک و مصالح نیاز دارد که پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام‌شده است.

زارع با تأکید بر اینکه مجوزهای لازم برای انتقال مصالح موردنیاز راه‌آهن رشت انزلی کاسپین صادر می‌شود، تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی،قضایی و با صدور مجوزهای لازم برای انتقال صدور مجوزهای انتقال مصالح عملیات اجرایی این پروژه با سرعت انجام و بسیار امیدوارم با اهتمام موجود تا خرداد‌ماه سال آینده، خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل شود.

وی از تزریق ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل راه‌آهن رشت انزلی کاسپین خبر داد و بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و با مساعدت سازمان برنامه‌وبودجه کشور ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر افزون بر ۵۰  میلیارد تومان ماه گذشته به این پروژه تزریق‌شده و نگرانی از بابت موضوعات مالی وجود ندارد.

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی قطعه‌های ۶ و هفت راه‌آهن رشت انزلی کاسپین افزود: با اعلام پیمانکار ۹ کیلومتر از بخش‌های تکمیلی عملیات زیرسازی را تا پایان ماه جاری ریل‌گذاری شده و با توجه به محدودیت‌های زمانی پس از تحویل قطعات تکمیلی زیرسازی، عملیات روسازی و ریل‌گذاری به‌صورت هم‌زمان انجام می‌گیرد.

 

به گزارش فارس، قطعه ۶ این پروژه از کیلومتر ۱۸۵ (جاده جیرده) آغاز و پس از قطع جاده رشت – فومن و با عبور از روستاهای کمسار، پس ویشه و کفترود (نرسیده به جاده پیربازار) خاتمه می‌یابد. طول این قطعه نزدیک به ۱۷ کیلومتر است و ۹۴ آبرو به طول ۳۱۲ متر و نیز هشت پل خاص به طول ۲۷۳ متر در این قطعه کار می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول