اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام دوحه به سازمان ملل درباره ورود جنگنده‌های بحرین به حریم قطر

همزمان با تلاش‌های کویت برای حل بحران قطر، دوحه به شواری امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان اقدام جنگنده‌های بحرینی در نقض حریم این کشور را گزارش داد.

پیام دوحه به سازمان ملل درباره ورود جنگنده‌های بحرین به حریم قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دوحه، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که چهار جنگنده بحرینی روز چهارشنبه (نهم دسامبر جاری) حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، «علیاء احمد بن سف آل ثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد این اقدام جنگنده‌های بحرینی را به «جری متیوس ماتجیلا» نماینده دوره‌ای شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گزارش داد.

طبق این گزارش، قطر این اقدام جنگنده‌های بحرینی را بشدت محکوم و آن را نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت خود قلمداد کرده است.

دوحه همچنین تأکید کرده است که اقدام جنگنده‌های بحرینی در نقض حریم هوایی قطر با تعهدات بحرین در تعارض است و اولین بار نیست که جنگنده‌های بحرینی حریم این کشور را نقض می‌کنند.

در پیام دوحه به سازمان ملل همچنین آمده است که این اقدام منامه تنش در منطقه را تشدید می‌کند و تکرار چنین اقدامی به معنای بی‌توجهی به تعهدات بین‌المللی است و نمی‌توان در برابر آن سکوت اختیار کرد.

قطر همچنین ضمن درخواست از سازمان ملل برای جلوگیری از این اقدام منامه، از بحرین خواست که از انجام چنین اقدامات تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه‌ای خودداری کند و به منشور سازمان ملل، حقوق بین‌الملل، پیمان‌های بین‌المللی و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند باشد.

این پیام قطر در حالی به سازمان ملل ارسال شده است که قطر و چهار کشور محاصره‌کننده این کشور (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با میانجیگری کویت اخیرا از «مثمرثمر» بودن گفت‌و‌گوها میان خود خبر داده بودند.

این در حالی است که «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه نیز روز سه‌شنبه هفته جاری در حساب توئیتریش با اعلام نارضایتی از عملکرد رسانه‌های قطری نوشته بود: «رسانه‌های قطری به نظر می‌رسد که قصد تضعیف هر گونه توافق را دارند. پدیده عجیبی است و به سختی تفسیر می‌شود» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول