اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آغاز مجدد درگیری مرزی ارتش سودان و شبه‌نظامیان اتیوپی

برخی منابع آگاه در سودان از حمله مجدد شبه‌نظامیان و نیروهای اتیوپیایی مستقر در مرز به ارتش سودان خبر دادند.

آغاز مجدد درگیری مرزی ارتش سودان و شبه‌نظامیان اتیوپی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه سودانی گفتند که نشست کمیته ترسیم مرزهای سودان و اتیوپی در خارطوم بدون نتیجه پایان یافته و ارتش سودان بار دیگر هدف حمله شبه‌نظامیان و نیروهای اتیوپیایی قرار گرفتند.

به گفته این منابع، اردوگاه ارتش سودان در کوه ابوطیور هدف توپخانه سنگین شبه‌نظامیان اتیوپیایی قرار گرفت و نیروهای سودانی نیز به این حملات پاسخ دادند.

طبق گزارش وبگاه «سودان تریبون»، دومین درگیری بین شبه‌نظامیان اتیوپی و ارتش سودان در شرق منطقه «ود کولی» در حالی به وقوع پیوست که نیروهای سودانی در حال پاکسازی این منطقه بودند.

از سوی دیگر نشست کمیته مشترک ترسیم مرزهای سودان و اتیوپی در خارطوم بدون نتیجه محسوسی پایان یافت و قرار است نمایندگان دو کشور گزارش این نشست را به مقامات عالی‌رتبه ارائه کرده و نشست آتی در آدیس‌آبابا برگزار شود.

از حدود ۲۶ سال پیش شبه‌نظامیان اتیوپیایی با یورش به اراضی کشاورزان سودانی در منطقه «الفشقه» آن‌ها را به زور سلاح از مزارع خود بیرون رانده و زمین‌های آن‌ها را تصرف کردند. خارطوم، ارتش اتیوپی را به حمایت از این شبه‌نظامیان متهم کرده است. 

خبرگزاری سودان (سونا) نیز روز شنبه از اعزام نیروها و تجهیزات نظامی گسترده به منطقه مرزی خبر داد و افزود که نیروهای مسلح سودان به پیشروی به سمت الفشقه برای بازپس‌گیری اراضی کشاورزان سودانی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول