اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ضرورت افزایش قدرت لجستیک در بنادر‌/تبدیل همه بندرهای کشور به بنادر نسل سوم‌

وزیر راه و شهرسازی گفت: همه بنادر کشور باید به ‌بنادر نسل سوم تبدیل شوند تا بدین ترتیب هم قدرت صادرات کشور افزایش یابد و هم مواد اولیه به سرعت در اختیار تولید کنند‌ه‌ها ‌‌قرار گیرد.

ضرورت افزایش قدرت لجستیک در بنادر‌/تبدیل همه بندرهای کشور به بنادر نسل سوم‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی، بیان کرد:‌ قطعاً توسعه بنادر کشور موجب شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امیدواریم ‌سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه در این حوزه به سرعت پیش برود  تا برنامه‌ریزی‌ها در برنامه زمانی مشخص محقق شود؛ قطعا در صورت تأخیر و کم‌کاری، اعتماد و امنیت سرمایه‌گذاری از بین می رود که باید از این نقیصه‌ جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد قدرت لجستیک‌ را در بنادر کشور افزایش دهیم، افزود: بدین ترتیب‌ در بازار ایجاد اعتماد می‌شود و می‌توانیم تولید رقابتی داشته باشیم و سهم خود را در بازار جهانی افزایش دهیم.

اسلامی اضافه کرد: ‌در رشد زیرساخت‌ها، فرصت سازی برای سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌های جانبی و هزینه‌های حمل و نقل ضرورت دارد، همه تلاش خود را به کار بگیریم تا بدین ترتیب قدرت رقابت را برای فعالان اقتصادی بالا ببریم و فعالان اقتصادی بتوانند محصولات خود را به سرعت به بازار هدف برسانند و مواد اولیه را به سرعت در فرآیند تولید قرار دهند، البته در این حوزه دولت هم باید نقش تسهیل‌گری و ایجاد اطمینان را به درستی انجام دهد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی‌ ظرفیت بنادر کشور امروز 280 میلیون تن است و باید تا پنج سال آینده این رقم به حدود 500 میلیون ‌تن برسد؛ ا این رقم 200 میلیون تن ظرفیت باید در سواحل مکران محقق شود.

وی ادامه داد: همه بنادر کشور باید به ‌بنادر نسل سوم تبدیل شوند تا بدین ترتیب  هم قدرت صادرات کشور افزایش یابد و هم مواد اولیه به سرعت در اختیار تولید کنند‌ه‌ها ‌‌قرار گیرد.

اسلامی گفت: بنادر نسل سوم بنادری هستند که جذب سرمایه‌گذاری‌ها ساده و روان است، همچنین پس‌کرانه‌ها به گونه‌ای طراحی و جانمایی شده است که قدرت تولید بار و سهم صادرات افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: برای تحقق این هدف همه مسوولان محلی باید همکاری و مشارکت داشته باشند، ضرورت دارد‌ ‌پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی برای سرمایه‌گذاری‌های مناسب تدوین شده باشد، تا بدین ترتیب با همکاری مناسب دستگاه‌های استانی و همراهی مردم، بتوان‌ گام‌های توسعه را به سرعت طی کرد.

وی تأکید کرد: شکوفایی اقتصادی مستلزم افزایش قدرت لجستیکی و برندسازی است، بدین ترتیب توسعه رخ می‌دهد و سهم ایران از بازارهای بین‌المللی افزایش خواهد یافت که باید در این راستا گام‌های موثر برداشته شود.

اسلامی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با ایجاد زیرساخت‌ها و فرصت‌سازی برای سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تولید و حمل و نقل را متناسب‌سازی کرده و در جهت کاهش آنها گام برمی دارد، بدین ترتیب زمینه برای فعالان اقتصادی فراهم می‌شود تا با اطمینان خاطر کالا و بار خود را به بازار هدف برسانند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول