اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ارقام نفتی لایحه بودجه ۱۴۰۰ از نظر کارشناسی قابل دفاع نیست

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: اعداد و ارقامی که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مورد میزان تولید نفت و درآمدهای نفتی پیش بینی شده از نظر کارشناسی خیلی قابل دفاع نیست، بنابراین ضروری است، این ارقام تعدیل شود.

ارقام نفتی لایحه بودجه ۱۴۰۰ از نظر کارشناسی قابل دفاع نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌محمدعلی خطیبی‌ در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد بیان کرد: بعید به نظر می‌رسد میزان تولید نفت و همین طور درآمدهای نفتی که در لایحه بودجه دولت برای سال آینده هدف گیری شده محقق شود.

وی اظهار داشت: همه دنیا می‌دانند در سال های ۹۸ و ۹۹ میزان صادرات نفت ایران بر مدار کاهشی بوده اگر رقم صادرات نفت دو ساله اخیر مد نظر قرار گیرد، به نظر می‌رسد به واقعیت نزدیک تر باشد.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: گفته می شود ممکن است سال آینده تحریم ها لغو شود و جمهوری اسلامی بتوانند به دور از شرایط تحریم نفت صادر کند.

وی افزود: اگر رفع تحریم ها اتفاق نیفتد، تورم لجام گسیخته‌ای ممکن است گریبان کشور را بگیرد و این مسئله بی تردید فشار اقتصادی و معیشتی سنگینی بر مردم وارد خواهد کرد.

خطیبی اظهارداشت: مجلس باید یک بودجه واقعی‌تری برای سال ۱۴۰۰ به کمک نمایندگان دولت تنظیم و تصویب کند که اعداد و ارقام آن قابل تحقق باشد.

وی ادامه داد: تدوین لایحه بودجه بر اساس آمال و آرزوها نیست، بلکه مبتنی بر واقعیت‌های کشور است.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: صادرات نفت ایران در سال‌های اخیر رقم قابل توجهی نبوده و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: اگر این اعداد و ارقامی که برای صادرات نفت خام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده محقق نشود مساوی با کسری بودجه است و تاوان کسری بودجه را هم مردم باید بپردازند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول