اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چهار توصیه و هشدار نماینده آمریکا به کردهای سوریه

نمانیده دولت آمریکا در سوریه به کردهای این کشور هشدار داد که برای بقا باید از چهار اقدام بشدت پرهیز کنند.

چهار توصیه و هشدار نماینده آمریکا به کردهای سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز جفری» فرستاده آمریکا در امور سوریه روز چهارشنبه (دیروز) در گفت‌و‌گو با اندیشکده «ویلسون» واشنگتن، گفت که کردهای سوریه باید از چهار اقدام بپرهیزند، در غیر این صورت متحمل ضربات و خسارات سنگینی خواهند شد.

او گفت که نیروهاتی دموکراتیک سوریه (قسد) اگر می‌خواهند به حیات خود ادامه دهند باید این چهار نکته را رعایت کنند، اول اینکه از رسیدن تانکرهای نفتی به دمشق نباید به طور کامل ممانعت کنند و دوم همانند اقلیم کردستان عراق در سال ۲۰۱۷ دست به همه‌پرسی نزنند و موجب فاجعه مشابهی نشوند. اقدام سوم اینکه باید از توسعه روابط با گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بپرهیزند و در آخر (چهارم)، هیچ زمانی به خاک ترکیه از شمال شرق سوریه حمله نکنند.

فرستاده دولت آمریکا در سوریه که در ماه میلادی جاری مأموریتش به پایان خواهد رسید، تأکید کرد که نیروهای «قسد» باید از هرگونه تحریک ترکیه بپرهیزند و همزمان روابط خود را با دولت سوریه یا روسیه بدون اینکه تسلیم آنان شوند، نگه دارند تا همچنان موجودیت خود را حفظ کنند و در صورت عدم رعایت این نکات، ضرباتی با آثار طولانی مدت بر آن‌ها وارد می‌شود.

دولت آمریکا در سال‌های گذشته اصلی‌ترین حامی عناصر «نیروهای دموکراتیک سوریه» بوده و عمده پایگاهها و حضور نظامی خود را در مناطق تحت کنترل این عناصر برپا کرده است.

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (به انگلیسی: SDF، به عربی: قسد) در اکتبر ۲۰۱۵ به بهانه مبارزه با داعش از ائتلاف گروهک‌های کرد و عرب همسو با آمریکا تشکیل شد. یگان‌های مدافع خلق «YPG» بخش اصلی این گروه را در بر می‌گیرد و ادعای خودمختاری در مناطق کردنشین سوریه را دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول