اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برخورد با متخلفان در هر جایگاهی که باشند، قطعی است/ با هیچ کس تعارف نداریم

دادستان ملایر با بیان اینکه در دستگاه قضا هیچ تعارفی با کسی نداریم گفت: در صورت ارتکاب جرم و تخطی از قوانین با افراد برخورد می‌شود، در هر جایگاه و مقامی که باشند.

برخورد با متخلفان در هر جایگاهی که باشند، قطعی است/ با هیچ کس تعارف نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر  مسلم سلگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دستگاه قضا به ویژه دادسرا تحقیقات و اقدامات محرمانه است و این موضوع را قانون مشخص کرده است اظهار کرد: محرمانه بودن، امر مهمی است، جز در موارد خاص که باز هم قانون این موارد را تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه سوالی که در ذهن بسیاری از خبرنگاران است این است که چرا دادستانی گزارش‌ها را در برخی موارد به رسانه‌ها نمی‌دهد گفت: دادستانی بر اساس قانون عمل می‌کند چراکه کار آن با حیثیت افراد سر و کار دارد، ما واقعا نمی‌توانیم هر خبری  را نشر دهیم البته اخبار بازدارنده را می‌توان نشر داد آن هم  اگر ثابت و حکم آن صادر شود و بازدارنده باشد محدودیتی برای ما وجود ندارد

دادستان ملایر با بیان اینکه پرونده‌های ما محرمانه است و بیشتر مسائل خصوصی و حیثیتی مردم است و نمی‌توان  همه مسائل را را رسانه‌ای کرد  گفت: اخبار بازدارنده را حتما به رسانه‌ها انعکاس می‌دهیم و آن را خبری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از سوالات این است که موانعی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌شود گفت: ما در راستای حمایت از مدیون و بدهکار قوانین متعددی داریم و در چند سال اخیر با توجه به اتفاقات رخ داده در موانع تولید دو بحث وجود دارد یکی اینکه تولیدکننده واقعی کیست و دیگر اینکه تولیدنماها که هدفی جز سوء استفاده ندارند کیستند.

سلگی گفت: در سنوات گذشته مواردی را داشتیم که برخی به عنوان تولیدکننده وام گرفته و آن را پرداخت نکرده‌اند و در حال حاضر با پیگیری‌های بانک‌ها این افراد به دادسرا مراجعه می‌کنند که چرا بانک اموال و دارایی‌های آنها را مصادره می‌کند؟

وی با بیان اینکه در زمان دریافت وام و هزینه‌کرد روی عملکرد این افراد نظارت نشده و فقط هدفشان از تولید ساخت یک ساختمان نیمه‌کاره بوده که آن را رها کرده‌اند  گفت:  ما موظف به اجرای قانون هستیم؛ واقعا این گرفتاری‌ها را با افرادی که به ظاهر تولیدکننده هستند داریم، ضمن اینکه هیچ مانعی برای تولیدکنندگان واقعی نداشته و نداریم.

دادستان ملایر با اشاره به ورود دادستان به عنوان مدعی‌العموم در برخی موارد مانند نصب بنرهای غیر متعارف، برخورد با تجمعاتی مانند عروسی‌ها در محدودیت‌ها و... گفت: با این موارد نیز ازسوی نیروی انتظامی برخورد و به ما اطلاع داده می‌شود که ما نیز پیگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ایجاد شورای حل اختلاف ۵۰ درصد پرونده‌ها به سازش منجر می‌شود افزود: طی سال‌های اخیر آمار ورودی پرونده‌ها به دادسراها افزایش داشته اما افزایش آن متعادل و متعارف بوده است.

سلگی با بیان اینکه وجود مشکلات اقتصادی بر روند افزایش ورودی پرونده‌ها تأثیر گذاشته است گفت: برای اولین بار در کشور ستاد تالیف قلوب در استان همدان  راه‌اندازی شده که با تدبیر رئیس دادگستری همدان با دو کمیته معتذرین و مصلحین در حال خدمت‌رسانی است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با راه‌اندازی این دو کمیته در آینده شاهد کاهش آمار ورود پرونده‌ها در دادسرا باشیم گفت:  قطعا این امر تاثیر خود را افزایش صلح و سازش خواهد داشت.

دادستان ملایر گریزی به مسائل مختلف از جمله پیگیری استیضاح شهردار و انتصاب مجدد با پیگیری دادستانی زد و اظهار کرد: در این زمینه همه موارد با جدیت پیگیری شد و با توجه به غیر قانونی بودن برکناری شهردار مجددا مهرماه به شهرداری بازگشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش رسانه‌ها را اهرم اطلاع‌رسانی در بین مردم دانست و افزود: رسانه‌ها باید به آنچه مطمئن هستند و مستند است اکتفا کرده و اخبار را از مسئولان و مراجع قانونی پیگیری کنند.

سلگی افزود: در دادگستری با توجه به حیثیت و حرمت افراد در اطلاع رسانی محدودیت داریم، ضمن اینکه تمام همت ما خدمت به مردم از طریق اجرای صحیح قوانین و مقررات و تکلیف شرعی و قانونی است و باید به حقوق عامه مردم رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه حقوق عامه باید احیا شود و طبق قانون، دادستانی وظیفه دارد در این زمینه ورود کند گفت: ورود دادستانی به دور از حواشی و نگاه‌های غیر فنی و غیر قانونی است و ما در مدار قانون  حرکت می‌کنیم.

دادستان ملایر تصریح کرد: اجرای صحیح قانون و رعایت حقوق شهروندی و شأن مردم جزو وظایف اصلی ماست بنابراین با افرادی که باعث  سلب آسایش، امنیت و حیثیت مردم شوند قاطعانه برخورد می‌کنیم.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: ما در دستگاه قضا هیچ تعارفی با کسی نداریم  و افراد در هر جایگاه و مقامی باشند در صورت ارتکاب جرم و تخطی از قوانین با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول