اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هجوم بانک مرکزی کشورها به خرید طلا/25 تن تنها در ماه اکتبر خریداری شد

شورای جهانی طلا گزارشی را منتشر کرده که بانک مرکزی کشورها به سمت خرید طلا به عنوان عاملی برای کاهش ریسک رفته اند و تنها در ماه اکتبر 25 تن طلا خریداری کرده اند و در مجموع ذخایر طلای جهان 23 تن افزایش یافته است.

هجوم بانک مرکزی کشورها به خرید طلا/25 تن تنها در ماه اکتبر خریداری شد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، شورای جهانی طلا در گزارشی اعلام کرد؛ پس از دو ماه متوالی فروش،بانک های مرکزی در ماه اکتبر اقدام به خرید طلا کردند.

بر اساس این گزارش ذخایر طلای جهان 22.8 تن افزایش یافت، سطح خرید طلا در سطح دو ماه گذشته باقی ماند اما اقدام به فروش از سوی بانک های مرکزی بسیار کاهش یافت.

شواهد نشان می دهد که بانک های مرکزی گرایش زیادی به خرید طلا و تغییر در تفکراتشان برای جمع آوری این کالای با ارزش از خود  نشان می دهند.

در جدول زیر خرید نمودار خرید طلا توسط بانک مرکزی را در ماه اکتبر نشان می دهد.

 

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا؛ در سال جاری وضعیت بازار طلا نسبت به بازارهای موازی دیگر بسیار مطلوب بوده است و در کنار نا امنی هایی که وجود داشته بانک های مرکزی تلاش کرده اند که با خرید طلا از ریسک آینده بکاهند.

در ماه اکتبر تقریبا بانک مرکزی 5 کشور ازبکستان، ترکیه، امارات متحده عربی، قطر و هند بیشترین تاثیر را در افزایش خرید طلا در ماه اکتبر داشتند که به 25 تن رسیده بود. کل فروش طلا در این ماه هم به 3 تن رسیده که کشور مغولستان بیشترین فروش را داشته است.

اقدام به خرید طلا توسط بانک های مرکزی علاوه بر کاهش ریسک بازارها با هدف افزایش پشتوانه برای کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری نیز صورت می گیرد که در سالهای اخیر کلید خورده است.

کشورهای روسیه و چین در این زمینه پیشتازند و کشورهای دیگر را نیز برای این کار ترغیب می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول