اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تداوم بارش برف و باران در گیلان تا عصر فردا

طبق پیش‌بینی هواشناسی سامانه سرد و بارشی وارد استان شده و آن‌طور که نقشه‌ها نشان می‌دهند این بارش‌ها تا عصر فردا در سطح استان مستقر است.

تداوم بارش برف و باران در گیلان تا عصر فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی امروز و پیرو گزارش روزهای گذشته، از عصر امروز بانفوذ سامانه پرفشار بارش زا و سرد سیبری، شدت بارش‌ها در استان افزایش‌یافته است.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از افزایش شدت بارش‌ها خبر داده و گفته درنتیجه تقویت سامانه سرد و بارشی در جلگه بارندگی شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف شدید را خواهیم داشت.

به گفته هواشناسی، محدوده مکانی تمرکز شدت بارندگی در سواحل مرکزی، شرقی و شهرستان‌های بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، رشت، لاهیجان و لنگرود است‌.

دادرس پیش‌بینی کرده در بیشتر مناطق کوهستانی با ارتفاع بیش از ۵۰۰ متر، بارش برف شدید و نسبتاً شدید خواهد بود.

البته هواشناسی از اواخر وقت امروز شرایط را برای بارش مخلوط باران و برف یا بارش برف خفیف در مناطق جلگه‌ای شهرها و روستاهای هم‌جوار و هم‌تراز دامنه‌ها محیا دیده است.

نقشه‌های هواشناسی نشان داده‌اند بارش شدید توأمان باران و برف تا پیش از ظهر جمعه ادامه دارد اما به‌تدریج از غرب استان از شدت ناپایداری کاسته شده و کاهش ابر رخ خواهد داد.

کارشناسان هواشناسی وضعیت دریا را نیز برای امروز و جمعه طوفانی پیش‌بینی کرده است.

با اتمام بارش‌ها در اواخر روز فردا برای جمعه‌شب و صبح و شب روزهای شنبه و یکشنبه یخبندان پیش‌بینی‌شده است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز طی اطلاعیه‌ای از فرمانداران، بخشداران و رابطین دستگاه‌های خدماتی و امدادی سراسر استان خواست نسبت به بررسی آخرین وضعیت بارش برف و باران و میزان خسارت‌های احتمالی در تمامی حوزه‌های خدمتی اقدام کنند.

همچنین در اطلاعیه ستاد مدیریت بحران گیلان به هشدار سطح نارنجی هواشناسی اشاره و بر تمهید مقدمات لازم به جهت افزایش آمادگی‌ها تأکید شده است.

بنا بر هشدار هواشناسی از فردا تا سه‌شنبه هفته آینده استان گیلان در این مدت شاهد کاهش محسوس دما و یخبندان طی ساعات صبح و شب خواهد بود.

مرور هشدارهای هواشناسی ‌و ستاد مدیریت می‌طلبد به‌منظور جلوگیرى از خسارت به محصولات کشاورزی، تأسیسات کشاورزی، صنعتی، یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها و افزایش مصرف سوخت اقدامات صورت گرفته عاجل، به‌اندازه و قابل‌اندازه‌گیری باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول