اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

علی‌اف: چشم طمع به خاک دیگران نداریم

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه کشورش به تمامیت ارضی کشورهای منطقه احترام قائل است، به ارمنستان توصیه کرد فکر انتقام را از سر خود بیرون کند.

علی‌اف: چشم طمع به خاک دیگران نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور آذربایجان گفت که ارتش این کشور برای مقابله با اشغال اراضی خود همواره باید آماده و قوی باشد.

الهام علی‌اف دیروز چهارشنبه حین حضور در منطقه و شهر «قوبادلی» و دیدار با نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در این منطقه آزاد شده گفت: «ما پیروزی را محقق و دشمن را از اراضی خود اخراج کردیم. ولی کسی نمی‌تواند تضمین‌هایی به ما بدهد که فاشیسم ارمنی دوباره طی چند سال آینده سر بلند نکند. برای همین دولت جمهوری آذربایجان باید قوی باشد و ارتش قدرتمندی داشته باشد».

رئیس جمهور آذربایجان همچنین گفت: «به توانمندی‌های خود واقف هستیم و دنیا هم این را می‌داند. ما این توانایی را داریم که هر گونه عملیات نظامی را نه تنها در اراضی خود بلکه در اراضی ارمنستان در صورت لزوم، انجام دهیم و طرف ارمنی این مسئله را می‌داند».

به گزارش راشای تودی، با این حال علی‌اف مدعی شد که کشورش قصد اتخاذ چنین اقداماتی را ندارد، برای اینکه «آذربایجان همواره به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و به تمامیت ارضی کشورهای دیگر چشم طمع ندارد».

علی‌اف از جامعه ارمنستان خواست از نتایج درگیری‌های اخیر در قره باغ کوهستانی، نتیجه‌گیری‌های درستی داشته باشد. او همچنین درباره حفظ روحیه انتقام هشدار داد و گفت که این مسئله می‌تواند به پایان بدی منجر شود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان،  از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد.

روسیه نیز طی این مدت، نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول