اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سد نهب اسفندماه آبگیری می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: سد نهب در شهرستان تاکستان در آستانه آبگیری قرار گرفته و در اسفندماه امسال مرحله نخست آبگیری از این سد به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

سد نهب اسفندماه آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندر قزوین، امروز (پنج شنبه) در جلسه کارگروه آبگیری سد نهب که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد اظهار داشت: سد نهب در شهرستان تاکستان در آستانه آبگیری قرار گرفته و در دهه مبارک فجر آبگیری از این سد به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: ساخت سد نهب کار خیلی بزرگی بود که با بهره‌برداری از آن مشکلات کم ‌آبی کشاورزان شهرستان بویین‌زهرا و تاکستان و همچنین آب شرب چندین روستا برطرف خواهد شد.

فرخزاد وجود معارضان مختلف محلی را از جمله مشکلات بهره‌برداری از این سد دانست و ادامه داد: مدیران کل امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین باید موضوع املاک و زمین‌های معارضان را در جلسه رفع تداخلات بررسی ‌کنند و نتیجه‌اش را در جلسه بعدی کارگروه به ما اعلام کنند.

زیر آب رفتن پل آهنی روستای شیزر

معاون استاندار قزوین زیر آب رفتن پل آهنی روستای شیزر و 62 هکتار از اراضی کشاورزی را از مشکلات آغاز به کار سد نهب دانست و گفت:‌ برای آغاز مرحله دوم آبگیری از سد باید هماهنگی لازم با کشاورزان و زارعان محلی انجام شود تا حق و حقوق آنها در استفاده از سد نهب تضییع نشود.

فرخزاد افزود: به‌زودی به همراه استاندار قزوین و مدیران شرکت آب و فاضلاب از روند تغییر مکان پل شیزر بازدید می‌کنیم تا اگر ممکن بود این پل را حفظ کرده و در غیر این صورت پل یا مسیر مواصلاتی جدیدی برای روستای شیزر در نظر بگیریم.

لزوم جذب مشارکت محلی برای ایجاد شبکه آب‌رسانی پایین‌دست

فرخزاد با تاکید بر لزوم به‌کارگیری مشارکت کشاورزان و زارعان محلی برای ایجاد شبکه آب‌رسانی پایین‌دست سد نهب گفت: اگر بخواهیم با همان روش‌های قدیمی و سنتی زمین‌های پایین‌دست سد را آبیاری کنیم، نمی‌توانیم بهره‌برداری کافی از آب سد داشته باشیم و به همین خاطر نماینده کشاورزان باید پیگیر اجرای این شبکه آب‌رسانی باشد و از ظرفیت خود اهالی پیرامون سد برای این کار استفاده کند.

وی ادامه داد:‌ تشکل‌‌ها و تعاونی‌های مردمی مدیریت آب و آب‌بران باید به موضوع احداث شبکه پایین‌دست سد نهب ورود کنند و این موضوع را تعیین تکلیف کنند؛ چرا که نمی‌توانیم زمان زیادی را منتظر اعتبارات دولتی بمانیم و باید از روش‌های تامین مالی دیگری برای احداث شبکه پایین‌دستی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول