اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر ایران در یمن: هدف آمریکا و متحدانش، نابودی یمن است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن ضمن انتقاد از سکوت در برابر جنایت‌های ائتلاف سعودی در این کشور عربی، گفت که آمریکا و متحدان آن در منطقه به دنبال نابودی یمن هستند.

سفیر ایران در یمن: هدف آمریکا و متحدانش، نابودی یمن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن ایرلو»، سفیر جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه اوضاع در این کشور را فاجعه‌بار دانست.

او در حساب توییتری خود نوشت: «طی ۲۱۰۰ روز تجاوز و محاصره، فاجعه ای به تمام‌معنا در اینجا رخ داده است، در مقابل آنچه در کشور برادر یمن اتفاق می افتد، صدای انسانیت و وجدان جهانی کجاست؟».
او با بیان اینکه جنگ علیه یمن پروژه آمریکا و مزدوران این کشور در منطقه است، اظهار داشت: «اهداف جنگ عربستان علیه مردم یمن این‌هاست: نابودی انسان‌ها، حیوانات، درختان و حتی سنگ‌ها. این پروژه آمریکا و مزدوران آن درمنطقه است».

مرکز حقوق بشری «عین» که به بررسی و مستندسازی آخرین آمار از تلفات انسانی جنگ یمن می‌پردازد، امروز (پنجشنبه) در گزارشی از ۴۳ هزار و ۳۹۷ کشته و زخمی در طول ۲۱۰۰ روز گذشته خبر داد (جزئیات بیشتر).

به نوشته سبأنت، طبق این گزارش، ۱۷۰۴۲ نفر تا کنون کشته شده‌اند که ۲۳۸۹ نفر از آن‌ها زن و ۳۸۰۴ تن دیگر از کودکان هستند. همچنین ۲۶۳۵۵ نفر نیز زخمی شده‌اند که از این میان ۲۸۰۱ نفر زن و ۴۱۲۸ تن دیگر کودک هستند.

همچنین در پی حملات ائتلاف سعودی ۵۶۹۲۸۳ خانه، ۱۷۷ مؤسسه دانشگاهی و آموزش عالی، ۱۳۹۳ مسجد، ۳۹۹ مرکز گردشگری و ۳۸۹ بیمارستان و درمانگاه و ۱۰۹۹ مدرسه و آموزشگاه نیز تخریب شده‌اند.

بنابراین گزارش، ۱۳۳ مرکز ورزشی و ۷۵۰۰ مزرعه کشاورزی و ۲۵۴ اثر باستانی و ۴۷ مرکز رسانه‌ای نیز هدف قرار گرفته‌اند.

مرکز حقوق بشری «عین» در گزارش خود اعلام کرد که ائتلاف سعودی به طور عامدانه، تأسیسات اقتصادی را هدف قرار می‌دهد؛ به گونه‌ای که ۱۱۳۶۵ مرکز تجاری، ۳۹۳ کارگاه، ۲۸۹ ایستگاه سوخت، ۴۱۱ مزرعه پرورش مرغ و ۴۶۳ قایق ماهیگیری، ۷۲۲۹ وسیه نقلیه، ۸۹۹ انبار غذا، ۳۹۲ مخزن سوخت، ۶۷۸ بازار تجاری را بمباران کرده است.

همچنین در ۲۱۰۰ روز گذشته، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۰۵ ایستگاه برق، ۵۴۵ شبکه و ایستگاه ارتباطب و ۲۱۸۱ مخزن آب ۲۹۷۴ ساختمان دولتی و ۴۴۹۰ جاده و پل بمباران شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول