اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ماجرای زندگی کودکان کوهدشتی در گوشه خیابان/ فرمانداری و سپاه ورود پیدا کردند

روز گذشته کلیپی از وضعیت بسیار بد زندگی دو کودک بی‌خانمان در شهرستان کوهدشت منتشر شد که در این فیلم کودکان در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کردند اما کمتر از 12 ساعت از انتشار این کلیپ مسئولان این شهرستان مشکل اسکان آنان را حل کردند.

ماجرای زندگی کودکان کوهدشتی در گوشه خیابان/ فرمانداری و سپاه ورود پیدا کردند

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، روز گذشته کلیپی از وضعیت بسیار بد زندگی چند کودک بی‌خانمان در شهرستان کوهدشت منتشر شد که به‌صورت گسترده مورد توجه مردم لرستان و کشور قرار گرفت.

این کلیپ حتی باعث شد تعدادی  از بازیگران مطرح کشورمان به این پدیده تلخ اجتماعی واکنش نشان دهند.

 

در همین راستا خبرنگار فارس برای آگاهی از این وضعیت به سراغ فرد منتشرکننده کلیپ در شهرستان کوهدشت رفت.

 

 

 

بهروز رفیعی که یکی جوانان بسیجی شهرستان کوهدشت است  و طی سال‌های گذشته با استفاده از بستر فضای مجازی به بیان مطالبات مردم شهرستان کوهدشت پرداخته در این رابطه اظهار داشت: عصر دیروز تعدادی از مردم  از زندگی دو کودک در پارک کشاورز که در ورودی کوهدشت قرار دارد ما را معطلع کردند.

وی بابیان اینکه پس از اطلاع از این موضوع به منطقه موردنظر رفتیم، افزود: پس از حاضر شدن در محل متوجه شدیم که یک خواهر و برادر در یک محیط نامناسب همراه با  یک  مرد 30 ساله که به اعتیاد گرفتار است زندگی می‌کنند.

این فعال بسیجی با عنوان کردن این موضوع که که هیچ نسبت خونی یا سببی کودکان و مرد معتاد وجود ندارد، بیان کرد: پس از پرس‌وجوهایی که انجام دادیم فهمیدیم که خانواده این کودکان آنان را رها کرده‌اند و مادر آنان نیز یک فرد متکدی است و این معتاد با وادار کردن این کودکان به تکدی گری این کودکان هزینه مواد خود را به دست می‌آورد.

رفیعی با اشاره به اینکه پس از منتشر شدن کلیپ دادستان شهرستان کوهدشت به‌سرعت به ماجرا ورود پیدا کرد و دستور بازداشت مردی که این کودکان را مجبور به تکدی گری کرده صادر کرد.

وی با تشکر از پیگیری سریع فرماندار و فرمانده سپاه کوهدشت در این موضوع تصریح کرد: پس از انتشار این فیلم بلافاصله مسئولان شهرستان به ماجرا ورود پیدا کردند و کمتر 12 ساعت زمینه حضور این کودکان در مراکز نگهداری بهزیستی شهرستان را فراهم شد.

به نظر می‌رسد با توجه به آغاز زمستان و به اوج رسیدن سرما مسئولان باید به فکر تدوین  برنامه‌ای دقیق برای ساماندهی افراد بی‌خانمان باشند.

بهزیستی، شهرداری و دیگر نهادهای حمایتی باید در این زمینه حضور فعال داشته و مراکزی را در سطح استان به این منظور در نظر گیرند.

لازم به ذکر است که معمولاً در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ شهرداری‌های اماکنی تحت عنوان گرمخانه برای اسکان افراد بی‌خانمان در ماه‌های سرد سال دارند اما متأسفانه در هیچ‌کدام از شهرهای استان چنین مکانی توسط شهرداری‌ها فراهم نشده است.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول