اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بارش شدید برف و باران در گیلان/ شبکه‌های توزیع برق پایدارند

علیرغم بارش شدید برف و باران در سراسر استان وضعیت شبکه‌های انرژی ازجمله برق پایدار و جریان عادی در استان حاکم است.

بارش شدید برف و باران در گیلان/ شبکه‌های توزیع برق پایدارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی امروز و پیرو گزارش روزهای گذشته، از عصر امروز بانفوذ سامانه پرفشار بارش زا و سرد سیبری، شدت بارش‌ها در استان افزایش‌یافته است.

 محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از افزایش شدت بارش‌ها خبر داده و گفته در نتیجه تقویت سامانه سرد و بارشی در جلگه بارندگی شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف شدید را خواهیم داشت.

بارش باران و برف در گیلان در برخی از نقاط با وزش باد شدید همراه بوده و موجب شد تا در برخی از مناطق استان خطوط توزیع برق با اختلال مواجه شود.

پایداری تمامی شبکه‌های توزیع برق گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از پایداری تمامی شبکه‌های استان گیلان باوجود بارش برف و وزش باد شدید خبر داد.

محمد اسماعیل هنرمند امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پایداری شبکه توزیع برق، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با برنامه‌ریزی لازم پایداری شبکه‌های توزیع برق گیلان به بالاترین حد ممکن رسیده تا در زمان وقوع بحران‌ها برخلاف سالیان گذشته کمترین ناپایداری برای مشترکین محترم حادث شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ در راستای حفظ و ارتقای شبکه توزیع برق افزود: دو طرح بزرگ توزیع برق گیلان شامل طرح جهادی جایگزینی شبکه‌های فرسوده با کابل خودنگهدار و طرح جهادی افزایش تاب‌آوری خطوط فشار متوسط بود که با همت و تلاش مجموعه همکاران در سطح استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با برشمردن دیگر اقدامات در جهت پایداری شبکه توزیع برق، گفت: اصلاح و بهسازی پایه‌ها (تیرهای برق)، تعدیل ولتاژ مناطق پرحادثه، تجهیز امورها و ادارات تابعه به همراه اکیپ‌های عملیاتی ازجمله اقدامات دیگر این شرکت برای مقابله با بحران‌های احتمالی بوده است.

هنرمند از آمادگی کامل شرکت توزیع برق به جهت پایدار نگه‌داشتن برق استان در بحران‌های پیشرو خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۸۰ اکیپ عملیاتی شبکه توزیع در سراسر استان در حالت آماده‌باش هستند تا شبکه توزیع برق را پایدار نگه‌دارند.

وی با اشاره به چندین مورد خاموشی برق در گیلان براثر شدت بارش‌های باران و برف به‌ویژه در ارتفاعات، خاطرنشان کرد: طی دو روز اخیر خاموشی‌های موردی در چند نقطه از استان اتفاق افتاد که با اعزام و اقدام سریع پرسنل پرتلاش این شرکت مشکل مرتفع شد و تمامی شبکه‌های توزیع برق استان گیلان پایدار هستند و مشترکین از نعمت روشنایی برق بهره‌مندند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با بیان اینکه خادمان شما در شرکت تمام تلاش خود را در راستای حرکت به‌سوی پاسخگویی هرچه بیشتر به مشترکین انجام خواهند داد، تصریح کرد: راحت‌ترین راه اعلام خاموشی‌ها و مشکلات برق استفاده از اپلیکیشن برق من بوده و مشترکین می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت یا کافه بازار دانلود و از خدمات آن استفاده کنند.

گفتنی است استان گیلان ازجمله استان‌هایی که شبکه توزیع آن به اذعان مسؤولان فرسوده و نیازمند نوسازی است.

در سال‌های گذشته نیز بخشی از شبکه توزیع برق گیلان با قطعی همراه بودند که بخشی از آن‌ها با کابل‌های خود نگه‌دار تقویت و مابقی آن‌ها با تلاش‌های مستمر و همت شبانه‌روزی اکیپ‌های برق پایدار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی عوامل امدادی هلال احمر به متاثرین از برف و کولاک در محور های کوهستانی سیاهکل به دیلمان خبر داد.

سیاوش غلامی با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال احمر استان در مقابله با بارش برف و باران اظهار کرد: پیرو پیش‌بینی‌های اخیر سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در برخی از مناطق و نواحی کوهستانی گیلان، کلیه کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

غلامی با اشاره به امدادرسانی عوامل امدادی هلال احمر در برخی از نواحی کوهستانی گیلان بیان کرد: شامگاه پنجشنبه روز جاری پس از بارش برف و کولاک در منطقه کوهستانی لاریخانی محور سیاهکل به دیلمان، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان نسبت به امدادرسانی در مناطق مذکور اقدامات لازم را انجام دادند.

 

 

بنا بر گزارش‌های واصله از سوی خبرنگاران در آستارا، تالش، ماسال، فومن، شفت، دیلمان و اشکورات برف باریده است.

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد که ۱۰۹ کیلومتر از محورهای اسالم - خلخال، پونل - خلخال و دو محور روستایی در آستارا و همچنین محور سیاهکل و دیلمان برف‌روبی شده است.

به گفته مرادی ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات با ۲۷ نفر عملیات برف‌روبی را در سطح استان بر عهده دارند.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان نیز چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از آمادگی اعضای ستاد بحران این استان در برابر تهدیدات و بحران‌ها خبر داده بود.

ستاد مدیریت بحران گیلان طی چندماهه اخیر توانسته با به‌کارگیری امکانات و استعدادهای موجود وضعیت پایداری را در استان به وجود بیاورد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول