اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شرایط خاص صنایع و اصناف در استان تهران/ وجود ۹ لکه صنعتی در اسلامشهر

رئیس سازمان صنعت استان تهران، با اشاره به فعالیت ۱۲ لکه و ناحیه صنعتی در شهرستان اسلامشهر گفت: از سال ۸۹ با نخستین مصوبه هیئت وزیران ۸ شهرک صنعتی خصوصی پروانه بهره‌برداری گرفتند و در حال حاضر تعداد ۹ لکه صنعتی در شهرستان اسلامشهر قابلیت تبدیل شدن به شهرک صنعتی را دارند که با توجه به برخی موانع تاکنون این امر تحقق نیافته است.

شرایط خاص صنایع و اصناف در استان تهران/ وجود ۹ لکه صنعتی در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، یدالله صادقی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی شهرک‌های صنعتی شهرستان اسلامشهر اظهارکرد: صنایع، معادن، واحدهای صنفی، تولیدی و صنعتی در استان تهران با توجه به محدودیت‌های زیست محیطی که در استان وجود دارد، کارگاه‌های مجاز و فعال در نواحی صنعتی از لحاظ استقرار وضعیت بغرنجی دارند.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی لکه صنعتی و صنفی بدون مجوز در استان تهران گفت: تعداد زیادی واحدهای تولیدی دارای پروانه صنعتی در استان تهران وجود دارد که از تکنولوژی بسیار بالقوه و پیشرفته‌ای برخوردارند، ولی جز شهرک‌های صنعتی به شمار نمی‌روند و نمی‌توانند از مزایای شهرک‌های صنعتی بهره‌مند شوند.

رئیس صمت استان تهران با تاکید بر فعالیت ۱۲ لکه و ناحیه صنعتی در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: از سال ۸۹ با نخستین مصوبه هیئت وزیران ۸ شهرک صنعتی خصوصی پروانه بهره‌برداری گرفتند و در حال حاضر تعداد ۹ لکه صنعتی در شهرستان اسلامشهر قابلیت تبدیل شدن به شهرک صنعتی را دارند که با توجه به برخی موانع تاکنون این امر تحقق نیافته است.

صادقی افزود: با توجه به اینکه ایجاد شهرک صنفی، صنعتی، خدماتی چهاردانگه در راستای ساماندهی و انتقال صنوف مزاحم و آلاینده شهر تهران و براساس مجوزهای لازم انجام شده، تاکنون به عنوان یک شهرک صنعتی مصوب شناخته نشده و فعالان شاغل در این منطقه با مشکلات فراوان دست به گریبان هستند.

وی با انتقاد از بلاتکلیفی واحدهای صنعتی احداث شده در حال فعالیت در منطقه خاطرنشان کرد: برای همه ۴۸ لکه موجود در استان تهران که در زمینه‌های کشاورزی و بدون ثبت مجوز تغییر کاربری، این اراضی ایجاد شده‌اند، ساماندهی و آمایش مکان‌های مورد نیاز فعالیت‌ها ضروری بوده و با رفع این مشکلات می‌توان شاهد رونق تولید و افزایش اشتغال در این استان بود.

عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های صنعتی در اسلامشهر

مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر تهران ری شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های صنعتی در اسلامشهر اظهار کرد: علی‌رغم فعالیت هزاران واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان اسلامشهر، متاسفانه مسائل و مشکلات بسیاری باعث عدم رونق تولید و اشتغال در منطقه شده است.

وی با اشاره به تصویب احداث شهرک صنعتی دولتی در شهرستان اسلامشهر گفت: با وجود بیش از ۸ ناحیه صنعتی، صنفی و خدماتی در اسلامشهر، هیچ یک از این نواحی بنا به دلایل نامشخص و اختلاف سلیقه‌‌های مدیران دستگاه‌های مسؤول، به عنوان شهرک صنعتی شناخته نمی‌شوند و فعالان این مجموعه‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

محمد صالح ضیایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری اسلامشهر در ادامه این جلسه از ساماندهی ۴ شهرک صنفی در اسلامشهر خبر داد و گفت: ساماندهی صنوف و صنایع درودگران، سنگ‌تراشان، فلزکاران و کیف و کفش در اسلامشهر آغاز شده و در حال حاضر مراحل اخذ مجوز احداث تخصصی شهرک کفش اسلامشهر در کمیسیون زیربنایی کشور در نوبت انتظار معطل مانده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تولید و اشتغال در اسلامشهر بالاتر از ۹ استان کشور است، بیان کرد: با توجه به جمعیت و موقعیت شهرستان اسلامشهر باید نسبت به قدرالسهم این شهرستان در زمینه تولید و اشتغال، امکانات و اعتبارات و زیرساخت‌های مورد نیاز به فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه اختصاص یابد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس در پایان این جلسه، مسائل و مشکلات شهرک های صنفی، خدماتی و صنعتی شهرستان اسلامشهر مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع موانع جهت ایجاد یک شهرک صنعتی مصوب دولتی و چندین شهرک صنعتی خصوصی در این شهرستان انجام شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/س/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول