اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

راه‌اندازی مجدد تنها تولیدکننده تاپس‌های پشمی کشور در شهرکرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی مجدد تنها واحد صنعتی تولید تاپس‌های پشمی کشور در شهرکرد خبر داد.

راه‌اندازی مجدد تنها تولیدکننده تاپس‌های پشمی کشور در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط‌عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری سجاد رستمی با اشاره به راه‌اندازی مجدد تنها واحد صنعتی تولید تاپس‌های پشمی کشور در شهرکرد گفت: برای رفع مشکلات این واحد صنعتی چندین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و با توجه به انحصاری و خاص بودن کارخانه، ضرورت ایجاد یک چرخه از مرحله جمع‌آوری پشم تا فرآوری آن اعلام شد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: تنها واحد صنعتی تولید تاپس پشمی کشور در چهارمحال و بختیاری می‌تواند ساعتی ۳۰۰ کیلوگرم، روزی ۶ تن و حدود ۲ هزار تن در سال الیاف پشم را فرآوری کند.

وی اضافه کرد: این واحد صنعتی با تسویه بدهی‌های بانکی، علاوه بر تامین مواد اولیه دهکده فرش استان، پس از آموزش‌های پشم‌چینی و چین مکانیزه، اشتغال خانگی فراوانی را در استان ایجاد خواهد کرد و با ورود به بازارهای صادراتی ارزآوری بسیاری را برای کشور به همراه دارد.

رستمی تصریح کرد: این کارخانه تنها تولیدکننده و مدرنترین واحد صنعتی تولید تاپس‌های پشمی کشور به روش الکترواستاتیکی است که هم اکنون به دلیل کمبود مواد اولیه و نقدینگی با ظرفیت کامل کار نمی‌کند.

رئیس سازمان صمت استان اظهار داشت: برای تامین نیاز اولیه این واحد صنعتی ایجادسیستم مکانیزه چین در محل استقرار عشایر و کشتارگاه‌ها ضروری است.

وی گفت:با سیستم پشم چینی مکانیزه میتوان حدود ۱۲ گروه سه نفره اشتغال، تکمیل زنجیره تولید پشم اعم از ریسندگی، رنگ آمیزی و ... را برای عشایرایجاد کرد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول