اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنبش فلسطینی: تشکیلات خودگردان، به‌دنبال مقابله با اسرائیل باشد

«جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» به رام الله هشدار داد که از تجارب ناموفق قبلی مذاکره با رژیم صهیونیستی درس بگیرد و در پی وحدت ملی باشد.

جنبش فلسطینی: تشکیلات خودگردان، به‌دنبال مقابله با اسرائیل باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش فلسطینی «جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» از تلاش تشکیلات خودگردان برای مذاکره با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

این جنبش فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد درخواست‌ها برای مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی در چارچوب «ائتلاف بین‌المللی به ریاست کمیته چهارجانبه»، تخطی از تصمیمات سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

خبرگزاری صفا به نقل از این بیانیه نوشت، این درخواست‌ها شورای ملی و شوراهای مرکزی در سازمان آزادی بخش را نادیده گرفته و به جای آن خواستار برگزاری نشست بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل است تا قطعنامه‌های بین‌المللی اجرایی شود.

جبهه دموکراتیک خاطر نشان کرد این قطعنامه‌ها متضمن پایان اشغالگری و شهرک‌سازی، رسیدن به آزادی، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حل مسئله آوارگان است.

این جنبش فلسطینی ضمن محکوم کردن این درخواست‌ها که از سوی سایت‌های وابسته به تشکیلات خودگردان مطرح شد، تأکید کرد این درخواست‌ها ناقض قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قعطنامه‌ای است که کشور فلسطین به پایتختی قدس را به رسمیت می‌شناسد.

در بیانیه جبهه دموکراتیک تأکید شد، از چنین اظهاراتی که در رسانه‌ها فراگیر شده و نشانگر اشتیاق تشکیلات خودگردان برای مذاکرات است دست برداشته شود؛ زیرا این مذاکرات، تجارب ناموفق توافق اسلو، نشست آناپولیس، و کنفرانس پاریس را تکرار خواهد کرد.

این جنبش فلسطینی با تأکید بر لزوم کنار گذاشتن تجارب شکست خورده، خاطر نشان کرد باید توافق ملی و توافقات نشست دبیران کل فلسطینی اجرایی شود و مقاومت مردمی در دستور کار قرار گیرد، راهبرد ملی برای پایان اختلافات تدوین شود و با رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

جبهه مردمی در پایان تصریح کرد این هرج‌ومرج رسانه‌ای که توسط تشکیلات خودگردان ایجاد شد، باعث تزلزل در اتحاد ملت فلسطین است و باعث تضعیف مواضع این کشور و افتادن در باتلاق عادی‌سازی و وابستگی به ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی خواهد شد.

انتهای پیام/خ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول