اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار وقوع کولاک در جاده های کوهستانی و ضرورت تجهیز به زنجیرچرخ/ هراز باز شد

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به انسداد 11 جاده و بازگشایی چهار محور که به علت کولاک برف مسدود شده بود، از راننده های محورهای کوهستانی و برف گیر خواست حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در خودرو داشته باشند.

هشدار وقوع کولاک در جاده های کوهستانی و ضرورت تجهیز به زنجیرچرخ/ هراز باز شد

علی اکبر آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور‌، بیان کرد: بر اساس اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و بیش از 2250 دستگاه سامانه ترددشمار برخط، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* چهار محور مسدود به علت برف و کولاک، بازگشایی شد

وی اظهار کرد: در استان مازندران محور هراز در مسیر رفت و برگشت که به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود با تلاش راهداران و پلیس راه بازگشایی شد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: در استان زنجان محور زنجان- طارم که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود بازگشایی شد.

آشوری افزود: در استان زنجان محور فرعی ابهر - خدابنده که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود بازگشایی شد؛ همچنین محور اسالم - خلخال در استان های گیلان و اردبیل که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شد.

* 12 جاده به دلیل نبودِ ایمنی کماکان مسدود است

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به انسداد 12 جاده به دلیل کاهش ایمنی و شرایط جوی، بیان کرد: در حال حاضر محور فرعی شمشک-دیزین،  جاده قزوین - همدان در کیلومتر 110، جاده شهداد-نهبندان، محور وازک-بلده در مازندران، ‌محور سروآباد-پاوه و جاده پونل - خلخال به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر محور گنج نامه-تویسرکان، محور‌‌ خرم‌آباد-پلدختر، جاده رامیان-اولنگ-شاهرود و محور فرعی سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، به دلیل نبود ایمنی مسدود است.

آشوری یادآور شد: محور پدافند جنوب غرب - امیدیه در استان خوزستان نیز تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: محور ریوش-نیشابور واقع در استان خراسان رضوی از مورخ 4 دی 99 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

* تردد روان در جاده های تهران-شمال

آشوری در تشریح وضعیت ترافیکی محورهای تهران-شمال بیان کرد: در حال حاضر شاهد تردد روان در محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه، ‌آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت در مسیر رفت و برگشت هستیم.

* برف و باران در جاد‌ه‌های 11 استان و محوهای تهران-شمال

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در تشریح وضعیت جوی جاده ها اظهار داشت: در حال حاضر در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، بارش برف و باران و در آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین - رشت بارش باران گزارش شده است.

وی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های اردبیل، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، مازندران، گلستان و گیلان خبر داد.

آشوری تأکید کرد: با توجه به احتمال کولاک برف و با توجه به بارش برف در جاده های چندین استان، راننده‌های محورهای برف‌گیر و کوهستانی حتما ز‌نجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

‌* ثبت 220 هزار تردد در مسیر آزادراهی بین تهران و کرج

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه‌ کرج-تهران با 111 هزار و 784 تردد، آزادراه تهران-کرج با 107 هزار و 700 تردد و آزادراه کرج-قزوین‌ با 104 هزار و 841 تردد‌ ثبت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول