اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم نظارت جدی دستگاه‌ها در جلوگیری از احتکار کالا

خطیب جمعه‌ کامفیروز با ابراز نگرانی از نبود برخی کالاهای اساسی در سفره مردم، از احتکار این کالاها گلایه کرد و خواستار نظارت بیشتر و جدی‌تر دستگاه‌های متولی شد تا شاهد بازگشت آرامش به جامعه باشیم.

لزوم نظارت جدی دستگاه‌ها در جلوگیری از احتکار کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام محمد تقی‌زاده ظهر امروز در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت بی‌بی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها بیان داشت: شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تنها یک واقعه‌ تاریخی نیست بلکه آموزه‌ای متعالی در باب ولایتمداری است.

وی افزود: از جمله فواید عزاداری در ایام فاطمیه اعلام انزجار از غاصبین خلافت مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حمله کنندگان به حریم بانوی بزرگوار اسلام، حضرت صدیقه طاهره است.

حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان لینکه این ایام می‌تواند مبین حق از باطل و معرف اسلام حقیقی به جهان باشد، اظهار داشت: این ایام توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها در قضای حاجات بسیار مجرب است لذا مومنین مبادا از آن غافل شوند.

وی تحریف را حربه‌ دشمن در جنگ امروز علیه ملت ایران و نظام اسلامی دانست و گفت: از منظر رهبر انقلاب، در شرایط فعلی، ما با استکبار جهانی در حال جنگ نامتقارنیم. پیروزی یا شکست در این جنگ کاملا وابسته به اراده‌ها است.

او گفت: در این کارزار حساس، دشمنان  با ابزار خطرناک رسانه، بخصوص رسانه‌هایی که امروز نوپدید است به میدان آمده‌اند و با تصویرسازی غلط سعی می‌کنند افکار ملّت ایران را منحرف کنند، پس باید تصویری واقع‌بینانه و بدون ترویجِ ناامیدی از ایران برای افکار عمومی ارائه داد، تصویری که در آن توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی در کنار مشکلات مطرح  و به دور از بن‌بست‌نمایی، راه‌ حل‌هایی عملیاتی پیشنهاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه آن چیزی که انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه عمل کرده، تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن بوده است و آمریکا از همین موضوع وحشت دارد، ادامه داد: وضعیتی که امروز در پی رهنمود‌های رهبر انقلاب در منطقه به وجود آمده، ناشی از ترکیب قدرت و قوت و ایجاد انگیزه در بین مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و انتقال فرهنگ بسیجی بوده است.

تقی‌زاده در ادامه به رفع تحریم اشاره کرد و گفت: امام جامعه اسلامی اولین کسی است که دغدغه‌ رفع تحریم را دارد، رفع تحریم به دست دشمن بدعهد و شیطان صفت است لذا ماباید به راهبرد خنثی سازی و بی اثر کردن تحریک بیندیشیم و بپردازیم که دست خودمان است.

حجت الاسلام تقی زاده سلاح اصلی آمریکا را نفوذ برشمرد و افزود: حقایق را واژگون فهمیدن و آن را منتشر کردن، فتنه است. جریان تحریف در حال حاضر تمرکز خود را بر دو محور اصلى نهاده است:

۱. توجیه‌سازى تحریم ظالمانه استکبار.
۲. زمینه‌سازى در بین افکار عمومى براى آمادگى جهت پذیرش مذاکره و سازش، با گره زدن همه مشکلات به خارج و توجیه قصورها و تقصیرات کسانى است که سال‌هاست با همین توجیه کشور را معطل نگاه داشته‌اند.

پس باید مراقب بود؛ اول در فهم کلام رهبری دچار انحراف و کج فهمی ‌نشویم و خود تحت تأثیر این جریان مرموز قرار نگیریم و هوشیار باشیم که ((فهم تحریف)) را هم تحریف نکنند!

دوم عوامل این جریان مرموز ِ ناامیدساز و تحریف را بشناسیم و زمینه‌ کتمان و پنهان کردن آنها را فراهم نکنیم، قطعا دشمن به‌خودی خود و بدون نفوذی‌ها و جاسوسانش نمی‌تواند حقایق را تحریف و زمینه تحریم را فراهم کند.

سوم کلام رهبری با سلایق سیاسی و منافع جناحی، تفسیر و تأویل و مصداق‌یابی و مصادره به مطلوب نشود و به فرمایش رهبری «افسران جنگ نرم به‌جای دشمن هدف قرار نگیرند»! 

وی با اشاره به سرعت گرفتن افول آمریکا گفت: رسانه‌های آمریکا هفته گذشته در چند نوبت گزارش دادند وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت بازرگانی و سپس وزارتخانه های امنیت داخلی، خارجه و انرژی و چندیدن وزارت خانه مهم آمریکا مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته و اطلاعات مهم آمریکا هک شده است.

امام جمعه کامفیروز تاکید کرد: آمریکا هنوز به دنبال حملات بعدی است و هنوز متوجه نشده که کار کدام کشور است، موسسات نظامی و امنیتی آمریکا ایران را جز پنج کشور قوی در نیروی سایبری معرفی کرده‌اند هرچند برخی از رسانه های غربی این موضوع را انکار می‌کنند.

وی افزود: این تیر غیب از هرسو که روانه استکبار آمریکا شده باشد، فعلا آمریکا را عاجز کرده است، این را باید عده‌ای سست باور در داخل بفهمند که دوران ابرقدرتی امریکا دیگر تمام شده است.

او در پایان با اشاره به مناسبت‌های جاری ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی چنین ادامه داد: روز ۹ دی روز غلبه‌ بصیرت مردم مومن و انقلابی بر جهل و تجاهل کسانی است ک درصدد براندازی انقلاب مبارک اسلامی بودند. باید از این روز عبرت گرفته و همواره خود را ملازم با کسب بصیرت بدانیم.

تقی‌زاده گفت: ۱۳ دی سالروز شهادت و آسمانی شدن سرداریست که تا چرخ روزگار می‌چرخد نام او با تارک این کشور خواهد چرخید. او ابر مردی بود که به حمایت از مستضعفین منطقه برخواسته و استکبار را به زانو در آورده بود، از خداوند خواهانیم همه‌ی ما را از برکات روح بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی بهره‌مند گرداند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول