اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کمبود اعتبار گره کور اجرای طرح هادی روستایی در گلستان/آسفالت روستای «آرخ کوچک»مطالبه چند ساله مردم از مسوولان

در حالی‎که اهالی «آرخ کوچک» سال‎ها پیگیر آسفالت و جدول‌کشی در این روستا هستند اما هنوز پیگیری‎های آنها نتیجه‎ای در بر نداشته و تنها پاسخ مسوولان در قبال این مشکل مردم کمبود اعتبارات است‌.

کمبود اعتبار گره کور اجرای طرح هادی روستایی در گلستان/آسفالت روستای «آرخ کوچک»مطالبه چند ساله مردم از مسوولان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اجرای فعالیت‎های عمرانی می‎تواند از مهاجرت بی‎رویه روستاییان جلوگیری کند از این رو اجرای طرح هادی روستایی نقش بسزایی در رونق بخشیدن به روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ایفا می‎کند.

 در حالی‎که حدود ۵۰ درصد جمعیت گلستان را روستاییان تشکیل می‎دهند توجه به توسعه و اجرای عملیات عمرانی در روستاها امری لازم و ضروری به نظر می‎رسد چرا که اقتصاد نخست استان را کشاورزی تشکیل می‎دهد و اگر به دلیل نامناسب بودن زیرساخت‎ها در حوزه عمران روستایی شاهد مهاجرت این افراد به روستاها باشیم اقتصاد و البته امنیت غذایی جامعه به مخاطره خواهد افتاد با این وجود هنوز روستاهای زیادی نه تنها در گلستان بلکه در اکثر استان‎های کشور وجود دارد که اجرای طرح هادی در آنها به کندی صورت می‎گیرد و ساکنان روستاها از حداقل امکانات همچون وجود راه آسفالته محروم هستند.

«آرخ کوچک» یکی از روستاهای واقع در شهرستان بندرترکمن است در حالی‎که مردم این روستا سال‎ها پیگیر آسفالت و جدول‌کشی در این روستا هستند اما هنوز پیگیری‎های آنها نتیجه‎ای در بر نداشته و تنها پاسخ مسوولان در قبال این مشکل مردم کمبود اعتبارات است‌.

* نارضایتی اهالی روستای «آرخ کوچک» از بی‎توجهی مسوولان به مشکلات این روستا

در همین رابطه دهیار روستای «آرخ کوچک» با بیان اینکه بیشتر نارضایتی مردم به آسفالت نبودن این روستا باز می‎گردد، اظهار کرد:بیشتر روستاهای استان، آسفالت دوم و سوم خود را انجام می‎دهند اما روستای «آرخ کوچک» هنوز آسفالت نشده است.

آرخی تصریح کرد: با وجود پیگیری و مراجعه به بخشداری و فرمانداری هنوز اتفاقی در خصوص آسفالت این روستا نیفتاده است.

وی با بیان اینکه مسوولان رسیدگی لازم به روستای «آرخ کوچک» را ندارند، افزود: اگر عملیات عمرانی مناسبی در روستا انجام نشود مردم به مهاجرت بیشتر تمایل خواهند داشت و این امر زمینه‌ساز مشکلات بیشتری در جامعه از لحاظ اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

*برخورداری ۶۰ درصد از روستاهای بندرترکمن از اجرای طرح هادی/ اولویت اجرای عملیات عمرانی براساس جمعیت روستاهاست

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از روستاهای بندرترکمن از اجرای طرح هادی برخوردار شدند، اظهار کرد: اولویت‎بندی فعالیت‎های اجرایی و خدمات زیربنایی براساس جمعیت از روستاهای بزرگ آغاز و به روستای کوچک ختم می‎شود.

محمدرضا ولی‎اللهی تصریح کرد:۱۶۰ خانوار در روستای «آرخ کوچک» زندگی می‎کنند و متناسب با جمعیت از سال ۱۳۹۵ طرح هادی در این روستا آغاز شده است.

وی اضافه کرد: روستاهایی در برخی شهرستان‎ها وجود دارد که وضعیت برخورداری از طرح هادی بین ۱۳ تا ۱۴ درصد است در واقع بندرترکمن جزو شهرستان‎های برخوردار از طرح هادی محسوب می‎شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: فعالیت‎های عمرانی در بندرترکمن با توجه به اعتبارات اندک به کندی صورت می‎گیرد از ۲۴ روستای بندرترکمن، در ۱۷ روستا عملیات اجرایی فاز یک طرح هادی انجام شده و فازهای بعدی نیز در حال آغاز شدن است.

ولی‎اللهی ادامه داد: ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع در روستای «آرخ کوچک» جدول‌گذاری و جابجایی تیر برق نیز انجام و خاکبرداری و زیرساخت آسفالت نیز به اندازه ۱۰ هزار متر مربع انجام شده است با این وجود در سال جاری اعتبار برای عملیات آسفالت روستای «آرخ کوچک» در نظر گرفته شد اما مقدار اعتبار بسیار اندک بود.

وی با بیان اینکه برای آسفالت روستا تقریبأ یک میلیارد تومان اعتبار لازم است، افزود: عددی که برای آسفالت روستا تخصیص و مصوب شد ۲۵۰ میلیون تومان بود که البته تاکنون تخصیص نیافته است بنابراین پیگیر آن هستیم تا از محل اعتبارات ملی به پروژه‎های نیمه‌تمام کمک کنیم تا هر چه زودتر به اتمام برسد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان گفت: مجموع اعتباری که برای روستاهای بندرترکمن برای سال جاری تخصیص پیدا کرد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که حدود هفت پروژه نیمه‌تمام در سطح شهرستان داریم با این وجود امیدواریم با کمک از محل اعتبارات ملی تا پایان سال مالی این پروژه‎ها به بهره‎برداری برسند.

انتهای پیام/83017/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول