اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برنامه «بانوی بی‌نشان» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از پخش برنامه «بانوی بی‌نشان» از این رسانه به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد.

برنامه «بانوی بی‌نشان» از رادیو معارف پخش می‌شود

سیداحمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه اول رادیو معارف اظهار کرد: برنامه بانوی بی‌نشان از جمله برنامه‌ها است که از 6 تا هشتم دی ماه از ساعت 11:15 از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش شناخت و معرفت مخاطب نسبت به حضرت صدیقه(س) و خطبه حضرت زهرا(س) و ایجاد فضای حزن و اندوه در ایام شهادت ایشان از جمله اهداف این برنامه است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف به موضوعات این برنامه در فاطمیه اول اشاره کرد و گفت: شرح خطبه فدکیه، آموزه‌های قرآنی در خطبه فدکیه، رسالت و نبوت در خطبه فدکیه و معرفی پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه از جمله این موضوعات است.

وی بیان فلسفه نبوت در خطبه، بیان رنج‌ها و تلاش‌های پیامبر(ص)، امامت و ولایت در خطبه فدکیه، یادآوری ولایت امیرالمؤمنین علی(ع)، نقش حضرت علی(ع) در رسالت پیامبر(ص)، ولایت حضرت علی(ع) از زبان پیامبر(ص) و پیامدهای ترک ولایت و دفاع از ولایت در خطبه را از دیگر موضوعات این برنامه ذکر کرد.

محمودی یادآور شد: علی اسماعیلی به عنوان تهیه‌کننده، سید سعید حسینی به عنوان مجری و حجت‌الاسلام سید بهاءالدین ضیائی به عنوان کارشناس این برنامه است.

 

تولید برنامه شهیده ولایت

وی از تولید برنامه شهیده ولایت به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و افزود: این برنامه 7 دی ماه از ساعت 19:30 تا 20:55 پخش می‌شود که مقایسه فقدان حضرت زهرا(س) با فقدان رسول خدا(ص) از جمله موضوعات این برنامه است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف عنوان کرد: شکوه امیرالمؤمنین(ع) از جدایی حضرت زهرا(س)، اشاره به دوران کوتاه زندگی حضرت بعد از رسول خدا(ص)، حضرت فاطمه(س) گزارشگر جریان بعد از رحلت رسول خدا(ص) و سختی‌ها و فشارهای امت به حضرت زهرا(س) بعد از رسول خدا(ص) از دیگر مباحث این برنامه است.

وی با اشاره به نکات موجود در نامه‌های امام علی(ع) برای آیتم‌سازی مناسب گفت: در نامه 24 احترام به حضرت ­زهرا(س) موجب تقرب به رسول خدا(ص) مطرح شده و در نامه 28 عنوان سید نساء العالمین و نامه 45 جریان فدک ذکر شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: سیدمحمدعلی حسینیان به عنوان تهیه‌کننده، رضا حبیبی به عنوان مجری و حجت‌الاسلام سید عباس حسینی باقرآبادی به عنوان کارشناس این برنامه است.

وی با اشاره به ویژه برنامه بانوی نور گفت: این برنامه از 6 تا 30 دی ماه هر روز ساعت 12:35 پخش می‌شود که بررسی القاب، مقام علمی، عصمت، محدثه بودن، خطبه‌ها و وصایای حضرت زهرا(س) از جمله موضوعات این برنامه است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف تاریخ، شخصیت و سیره حضرت زهرا(س)، مناقب و کرامات حضرت فاطمه(س) و حضرت زهرا(س) در کنار پیامبر(ص) و حضرت فاطمه(س) از نگاه قرآن را از دیگر محورهای موضوعی این برنامه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: سید ابوالقاسم غضنفری به عنوان تهیه‌کننده، قرنلی به عنوان مجری و حجج اسلام فاضلی هیدجی، دکتر جباری، ابوالقاسم مقیمی و ... به عنوان کارشناسان این برنامه ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/78003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول